Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

henrik l

Medlem
Sitter med en 2-4-1 och försöker bli klok på 1-stopp i Asien regeln. Är ett stopp på väg till, respektive från destination som gäller? Då är min fundering följande:

Europa-BKK (dest)-TYO/ICN-Europa, bode vara oproblematisk
Europa-ICN-BKK (dest)-TYO-Europa, ett stopp dit, ett hem
Europa-SIN-BKK (dest)-TYO/ICN-Europa, ett stopp dit, ett hem
 

squeezen

Medlem
Sitter med en 2-4-1 och försöker bli klok på 1-stopp i Asien regeln. Är ett stopp på väg till, respektive från destination som gäller? Då är min fundering följande:

Europa-BKK (dest)-TYO/ICN-Europa, bode vara oproblematisk
Europa-ICN-BKK (dest)-TYO-Europa, ett stopp dit, ett hem
Europa-SIN-BKK (dest)-TYO/ICN-Europa, ett stopp dit, ett hem

De ska alla vara ok.
Notera att ICN-BKK vid 17:30 med Thai är den som går ner i Taipei och man måste av planet, genom sec check och sedan på igen.

Om det bara är TG635 eller alla thai flighter som gör så vet jag inte men jag upplevde det som störigt.
 

eggmackan

Medlem
Hej. Jag plnerar en resa med SAS award, resan är till Bangkok, flyger OSL-BKK direkt med Thai, men hem vill jag göra lite mera i businessclass.
Är detta en möjlig Routing? Bangkok-Ho Chi Minh 13h stop, sedan Ho chi minh-Tokyo med 22h stop och sedan tokyo via seoul och london tillbaka till oslo. Altså BKK-SGN-NRT-ICN-LHR-OSL på samma biljett där inget stop är över 24h. Är det okej med sas tror ni?


map.gif
 

Berglund

Medlem
Hej. Jag plnerar en resa med SAS award, resan är till Bangkok, flyger OSL-BKK direkt med Thai, men hem vill jag göra lite mera i businessclass.
Är detta en möjlig Routing? Bangkok-Ho Chi Minh 13h stop, sedan Ho chi minh-Tokyo med 22h stop och sedan tokyo via seoul och london tillbaka till oslo. Altså BKK-SGN-NRT-ICN-LHR-OSL på samma biljett där inget stop är över 24h. Är det okej med sas tror ni?
Du kan ju alltid prova men det där kommer du att få kriga för att få igenom.

Du är medveten om deras regel "ett stopp i Asien"? Du har alldeles för många i den där routingen och du måste ha en enorm tur och få en agent på sitt allra mest strålande humör för att överhuvudtaget ha en chans att få igenom den där och även om människan har sagt ja, är det mycket stor sannolikhet att "computer says no". Se till att ha en backup route i beredskap om/när de nekat denna.

Edit: Fel av mig, jag förutsatte att det var en Star Alliance 2-4-1 award, eller companion ticket, som avsågs. Är det en vanlig poängbokning så finns det flera som har fått igenom routings med flera stopp, då skulle du faktiskt kunna få igenom något likanade i varje fall.
 
Last edited:
Toppen