Canadien
Medlem
Ringde Tallinn i veckan för att boka ARN-FRA-ICN-HKG-BKK-FRA-ARN
går bra att boka även med nya reglerna om du har Hong Kong som destination.
Ringde Tallinn i veckan för att boka ARN-FRA-ICN-HKG-BKK-FRA-ARN
Tack för svar och feedback allihop. Är ju så tråkiga regler nu att man lika gärna kan låta vouchers brinna inne.
Hur ska man då åka till Söderhavet? Kräver stopp i Asien och Australien/NZ för att ta sig till många av öarna. Samma sak som att ta sig till Bali från USA, kräver 2 stopp i Asien om man ska resa i First.När jag försökte boka en resa häromveckan så sa Tallinn att de tillät 2 stopp i Europa och 1 i destinationszon/3e zon (dock ej i båda), samt att de är hårda med "Most reasonable routing". Tror därför det blir svårt att få igenom @Brandten s bokning då det finns gott om smidiga resvägar till såväl Sydamerika som Sydafrika.
Då får man väl flyga business. Det är ingen given rättighet att få flyga förstaklass vartsomhelst tyvärr.Hur ska man då åka till Söderhavet? Kräver stopp i Asien och Australien/NZ för att ta sig till många av öarna. Samma sak som att ta sig till Bali från USA, kräver 2 stopp i Asien om man ska resa i First.
Det står dock i deras tabeller att man ska kunna åka first Åker man ekonomi/business finns bara ett alternativ och det är Eva Air via Taipei. Finns dock fler ställen som kräver två stopp tex Koh Samui som måste via Bangkok och inga som flyger direkt dit från USA mig veterligen.Då får man väl flyga business. Det är ingen given rättighet att få flyga förstaklass vartsomhelst tyvärr.
Hur ska man då åka till Söderhavet? Kräver stopp i Asien och Australien/NZ för att ta sig till många av öarna. Samma sak som att ta sig till Bali från USA, kräver 2 stopp i Asien om man ska resa i First.
Då får man väl flyga business. Det är ingen given rättighet att få flyga förstaklass vartsomhelst tyvärr.
De är stenhårda på ett stopp i Asien allt annat måste godkännas av supervisor och ska då vara rimligt. Flyga ARN-FRA-ICN-SIN är inga problem då det bara är ett stopp även om det inte är rakaste vägen. I ditt fall vill du göra 2 byten och åka omväg vilket kommer bli nej.@palmen Detta var en synpunkt jag förde fram under samtalet. Själv ville jag flyga F till Borneo och då menar de att enda sättet att ta sig till Borneo är Europa-Singapore-Brunei (endast SQ inom *A flyger till Brunei). På aktuella datum fanns inga F till Singapore från Köpenhamn varför jag föreslog FRA-ICN-SIN-BWN. Detta accepterades inte eftersom det var för många stopp och dessutom inte mest rimliga väg till Sydostasien (ser dock att @BNR2 nyligen fått igenom routing via ICN så det senare tycks åtminstone delvis vara agent-beroende).. Deras korta respons var "You'll have to fly business"
De tycks alltså resonera som @agehall .
De är stenhårda på ett stopp i Asien allt annat måste godkännas av supervisor och ska då vara rimligt. Flyga ARN-FRA-ICN-SIN är inga problem då det bara är ett stopp även om det inte är rakaste vägen. I ditt fall vill du göra 2 byten och åka omväg vilket kommer bli nej.
Det är dessutom skillnad på att det inte finns några möjliga kombinationer av flighter som fungerar med 1 stopp jämfört med att på dina datum finns ingen kombination av flyg. Finns massor av sätt att ta sig till Singapore från Europa utan stopp på vägen.