Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

seat56f

Medlem
Hej
ringde idag och försökte boka en bonusresa STO-NY, hemresa LA-Las Vegas-Chicago-STO men fick nej. Max 1 transit tydligen.
Men på "posta dina lyckade bonusresor" ser man flera resor med 6-7 segment. Ska man bara ringa flera gånger eller är det striktare regler som gäller?

PS. är det så svårt att hitta inrikes business usa eller dyker det upp senare?

Har du läst senaste sidorna i tråden? Det har nyligen ändrats till ett klart striktare regelverk, exakt vad som gäller är inte klart.

Ja, inrikes First (som dock likställs med internationell business) är United rätt snåla med.
 

palmen

Moderator
Hej
ringde idag och försökte boka en bonusresa STO-NY, hemresa LA-Las Vegas-Chicago-STO men fick nej. Max 1 transit tydligen.
Men på "posta dina lyckade bonusresor" ser man flera resor med 6-7 segment. Ska man bara ringa flera gånger eller är det striktare regler som gäller?

PS. är det så svårt att hitta inrikes business usa eller dyker det upp senare?
Du kan dock åka LAX-ORD-ARN på hemresan.
Som redan påtalats, sedan ca 1 månad tillbaka verkar de applicera max 1 byte i varje zon.
 
Pratade precis med Tallin. Fick bekräftat att det bara är 1 stop i Asien som gäller. Hon nämnde något om att det fanns 3 zoner (1. Nord- och Sydamerika 2. Europa Mellanöstern Afrika 3. Asien) och att jag bara fick göra 1 stoppa hela Asien som zon.

Jag frågade vilken regel som ändrats och hon hänvisade till "rimligaste rout". Alltså har ingen regel ändrats utan bara deras synsätt på vad som är rimligast :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Detta börjar tyvärr suga rätt bra.. framförallt då man är 4 pers och då "tvingas" man tyvärr till en del mindre önskvärda routings, som en massa saker som tex åka via warzawa till frankfurt (arn-waw-fra-icn) då det inte fanns direkt mellan arn-fra.. Detta kommer mao ej fungera längre?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ELOS

Medlem
Kan ingen med kontakter höra med SAS Eurobonus avdelningen vilka regler som gäller i klartext. Transparens - vad är det??
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag bad henne maila de "nya reglerna". Hon sa att det inte fanns nya regler, det är samma som innan. Och så hänvisade hon till "rimligast rout". De har alltså ändrat hur de internt ser på rimligt route. Hon ville inte maila ut dessa riktlinjer :)
 
Toppen