Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

rob74

Medlem
Ja ANA slutar med 77W på den sträckan och då försvinner också First. Kommer inte ihåg när det sker men har för mig att det är nu vid sommartabellen om det inte redan trätt i kraft.
Har redan skett för ett tag sedan. Flög NRT-SIN i januari förra året och var sugen på att göra det i år igen, men se det gick inte. De kör 787 på den rutten nu.
 

Nahoj

Medlem
Om man med Eurobonus poäng och 2-4-1 Amex-voucher vill boka en resa till Hawaii, är det då tillåtet att välja om man vill åka väster- eller österut från Europa?

Tack på förhand!
 

palmen

Moderator
Om man med Eurobonus poäng och 2-4-1 Amex-voucher vill boka en resa till Hawaii, är det då tillåtet att välja om man vill åka väster- eller österut från Europa?

Tack på förhand!
Av någon anledning tillåter inte SAS att man åker via Asien trots att det är i stort sätt lika långt närmsta vägen. Fler som försökt och blivit nekade.
 

Nahoj

Medlem
Av någon anledning tillåter inte SAS att man åker via Asien trots att det är i stort sätt lika långt närmsta vägen. Fler som försökt och blivit nekade.

Tack för ditt svar!

Om det skulle ha varit okej att även åka via Asien, skulle jag ha kombinerat två 2-4-1 vouchers i framtiden, och sett till att det skulle ha blivit två jorden runt resor (en i vardera riktning).

Får utforska min tanke. Möjligt att det kanske går att få ihop det ändå. Ett alternativ är väl att man köper t/r från Hawaii till Tokyo i kombination med två vouchers, eller att man väntar tills man fått tre vouchers.
 

seat56f

Medlem
Om det skulle ha varit okej att även åka via Asien, skulle jag ha kombinerat två 2-4-1 vouchers i framtiden, och sett till att det skulle ha blivit två jorden runt resor (en i vardera riktning).

Varför då? Jag förstår att man hellre vill nå Hawaii via Asien för att det finns mer premiumkabin att tillgå på det viset, men eftersom Eurobonus ändå inte tillåter några stopovers ser jag inte fördelen med att saxa bokningar bara för att få till nån slags jorden runt? Om du ändå tillbringar tiden på ett plan borde det inte spela någon roll om den kör vänster- eller högervarv till/från destinationen?

Och är det några 23h-stopp på vägen du vill åt, så borde du kunna uppnå samma stopp genom att ta en färd via USA och en via Asien (ja, om det varit tillåtet, då).

Kom ihåg att när du påbörjat en bonusresa är den inte alls ändrings- eller avbokningsbar längre, så om du saxar bokningar kommer dina returer vara helt låsta efter första vändan. Kör du en t/r i taget så kan du ändra/avboka nummer 2 fram till det är dags.
 

Andrew

Medlem
Kan man göra en open jaw bokning ARN-FRA-TYO-BKK, BKK-TYO-LAX? Finns det annars andra (giltiga) alternativ för en open jaw ARN-Asien(=destination)-LAX?
 

Dr. Miles

Expert
Kan man göra en open jaw bokning ARN-FRA-TYO-BKK, BKK-TYO-LAX? Finns det annars andra (giltiga) alternativ för en open jaw ARN-Asien(=destination)-LAX?
Jag tror att förklaring finns i den här tråden. (jag gav ett liknande svar för ca en månad sedan i den här tråden: Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning? | Sida 27 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor )

Open jaw biljett på SAS? (annan hemreseort än utreseort) | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Open Jaws "öppna munen" måste vara kortare än sträckan mellan avreseort och destination A/B.

Därför det är inga problem att ha open jaw mellan Bangkok och Los Angeles (när man har Stockholm som avreseort).


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

patteng

Medlem
Hej!

Jag är rätt ny inom detta, skaffade SAS Amex i vintras och har strax tjänat ihop till min första 2-4-1 resa.
Destinationen är tänkt Dubai. Skulle därför vilja få testa First hos både Lufthansa och Singapore Airlines.
Undrar då om följande routing skulle varar giltlig?

map
 
Toppen