Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

squeezen

Medlem
Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?
ARN-MUC-BKK-KIX-HKG
SIN
-CGK-BKK-FRA-ARN
ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.
  • Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)
 

Per N

Medlem
ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.
  • Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)
Hoppas du har rätt, tycker den där routingen känns riktigt lockande. Thai verkar inte köra First mellan BKK-HKG förrän 1/11 och denna resa är planerad innan dess. Vägen via Osaka blir då perfekt.
 

Berglund

Medlem
Jag får helt enkelt avboka resan när sonen är född och hoppas att platserna kommer tillbaka, och att jag får igenom min routing även den gången.
Kan du inte bara göra en namnändring för 150kr på den redan befintliga infantbiljetten när sonen väl är född? Då får du behålla din bokning och byter bara ut "vilket barn som nu skulle få följa med"...
 

Thornado

Medlem
Kan du inte bara göra en namnändring för 150kr på den redan befintliga infantbiljetten när sonen väl är född? Då får du behålla din bokning och byter bara ut "vilket barn som nu skulle få följa med"...

Tyvärr går det inte att göra namnändringar på Star Alliance-awards.
 

Per N

Medlem
Hur är det men open jaw, får man ha det mellan olika zoner och i så fall, är nedan routing giltig?
ARN-MUC-BKK-KIX-HKG
SIN
-CGK-BKK-FRA-ARN
ska vara ok, du betalar alltid för dyraste zon dock, vilket i ditt fall är sak samma då det är samma pris på South East asia och Far East.
  • Open Jaw är tillåten men du behöver att betala för dyraste zonens poäng. (t ex vid bokning av Europa-Mellanöstern // open jaw // Sydostasien-Europa, får du betala för Europa-Sydostasien)
Den var inte giltig då det inte var "most reasonable routing att flyga från Bangkok via Osaka till Hong Kong.
 

squeezen

Medlem
Den var inte giltig då det inte var "most reasonable routing att flyga från Bangkok via Osaka till Hong Kong.
Ah, jag menade mer svara på frågan om det var giltigt att landa ner i 3:e zon.
De exakta destinationer du valt har jag inte koll på tyvärr.
Jag har fått CPH-FRA-ICN-KIX-BKK godkänd nyligen, vilket innebär transit i annan zon.

Synd du inte fick igenom din.
 

Krotan

Medlem
Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?

Ville alltså åka:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hade en diskussion med en (i övrigt trevlig!) person i Tallinn idag gällande möjlig bokning till HNL.
Dom menar bestämt att man under inga omständigheter kan boka till HNL från tex PEK, NRT, ICN då det passerar Asien som en tredje zon, vilket inte är OK.
Hon menade att det inte är "reasonable routing", något jag menar det är.
Såklart får man ju finna sig i spelreglerna i slutändan, bara undrar vad det samlade kollegiet på BC tycker / har fått igenom?
Dags för HUACA?

Ville alltså åka:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eller:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bägge nekades bestämt med hänvisning till "not reasonable routing, traversing another zone"
Det blir ju en liten omväg att åka så. Hade agenten något förslag på hur du skulle åka istället? Över Nordamerika borde fungera annars.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Krotan

Medlem
Det blir ju en liten omväg att åka så. Hade agenten något förslag på hur du skulle åka istället? Över Nordamerika borde fungera annars.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Nordamerika var förslaget och enda alternativet sa hon.
Inga problem för mig att åka det håller istället, men ser inte för mig att United någonsin kommer släppa fem platser i C tyvärr.
Inte helt lätt när man är så många som ska ut och resa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen