Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Glenn E

Medlem
Ok tack.

Jag valde faktiskt JKT med flit just på grund av att det inte har betydelse exakt var jag landar på Jakarta.

Syftet med min post var mer att förklara den övergripande resplanen och att jag tänkte resa runt i Indonesien.

Just i Jakarta lär man inte landa på den gamla flygplatsen som heter Halim.
Jag flög därifrån till Bandung för 18 år sedan med något 15 sitsigt 2 motorigt propellerplan.

Men det går ändå överraskakande många inrikesflyg därifrån.

FlightStats
 

MartinH

Medlem
Så det är alltså numera OK att göra två byten i tredje zon? Såg att du Martin fått till GOT-FRA-ICN-KIX-BKK t.ex.
Alltså borde t.ex. ARN-FRA-BKK-SIN-NRT vara fullt möjlig?
Ja det är ok med två byten i 3e zon. Just din rutt till NRT börjar kanske gränsa till "orimlig" då det finns betydligt rakare vägar till Tokyo. Men, jag tror inte att det skall vara några problem att få igenom den. Som vanligt, det är bara att ringa o försöka sig på att boka. Man kan inte få mer än ett nej.
 

Capa

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Asiana, Singapore, THAI
Kabinklass: C, F, C, F, C, F
Avreseort: ARN
Destination: HKG
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 114.000 ( 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 1800
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Februari
Bokad: I veckan


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


09.05 - 11.25 ARN - FRA SK635 B737-600 C
17.45 - 12.05 FRA - ICN OZ542 A380-800 F
16.55 - 22.15 ICN - CGK OZ761 A330-300 C
08.25 - 11.10 CGK - SIN SQ953 B777-300 F
13.10 - 14.35 SIN - BKK SQ974 A330-300 C
16.00 - 19.45 BKK - HKG TG606 B747 F


Blir en trevlig resa till Hongkong!
Har en del tid i Asianas First Class lounge på ICN, en kortare stund i Private Room på Changi och en snabbmassage (hoppas jag) i Royal Orchid First class loungen på BKK.
Sambo mindre nöjd ;-)

Hemresan blir en blygsam SAS C HKG-ARN.
Totalt 174.000 poäng och 2st vouchrar för resan.

Riktigt snygg resa!

Ponera att man hade haft BKK som slutdestination, hade denna routing varit OK i en 2-4-1 bokning om man sedan flugit BKK-ARN som hemresa? Man kanske kan ifrågasätta "most reasonable route" men jag gillar resan skarpt!

Trevlig helg!
 

Erikhaka

Medlem
Hej!

Har även en fråga avseende potentiell routing. Är följande rutt ok? CPH - FRA - MCO / BOS - FRA - GOT. Eller räknas detta som en dubbel open jaw?

Nån som vet om den är ok?
 

Erikhaka

Medlem
Precis, trodde du hade koll på det i och med att du hade med det i din fråga.. Men om du ser till att både starta och avsluta i CPH eller GOT så är det ok...

Tack, det som ställer till det lite. Svårt att hitta ngn rutt som uppfyller alla kriterier.

Hade fått för mig att dubbel open jaw kunde vara ok ibland.
 
Toppen