Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

JohanA

Medlem
Det var lite så jag funderade, finns det dock inga F awards på andra flighter kanske det är möjligt, eller spelar det ingen roll? Det går även att flyga direkt till LAX, då blir det en skillnad på kring 25% om jag räknat rätt.
Hoppet via IAH är ganska tråkigt om du frågar mig. Köerna på IAH kan vara ganska jobbiga ibland. Men FRA-MEX-LAX bör inte vara några problem.
 

chazzie

Medlem
Hoppet via IAH är ganska tråkigt om du frågar mig. Köerna på IAH kan vara ganska jobbiga ibland. Men FRA-MEX-LAX bör inte vara några problem.

Det är den föredragna rutten, men det kan bli så att det bara finns tillgång via IAH eller SFO från MEX när man väl hittar en F mellan Europa och Mexico.
 

chazzie

Medlem
Den är godkänd enligt SAS regelverk, men jag tvivlar på att den är BC-godkänd... :) Försök utnyttja alla 4 tillåtna segmenten, tryck gärna in byten i både Zurich, Munchen och Frankfurt samma dag som du har ditt förstaklassegment så du får testa lite fler förstaklasslounger. :)

Att vara konform med BC-reglementet/förväntningarna är nog det svåraste :) Fördelen med routing via MEX är att flygen går sent så det ges utrymme för just detta, men fler segment betyder lite mer besvär att hitta platser på alla legs när man vill ha en relativt specifik destination (det lutar åt Kalifornien för att passa på att hälsa på goda vänner), men går det att få till så kommer så mycket som möjligt att testas, självklart. Visst får man bil till planet från FCT även om man åker FRA-MUC och sen vidare till MEX?
 
Du kan nöja dig med ekonomiklass om du ska åka runt i Europa innan ditt förstaklassegment, så ökar chansen att du hittar tillgänglighet. Ja, du får åka bil från FCT.
 

palmen

Moderator
Den är godkänd enligt SAS regelverk, men jag tvivlar på att den är BC-godkänd... :) Försök utnyttja alla 4 tillåtna segmenten, tryck gärna in byten i både Zurich, Munchen och Frankfurt samma dag som du har ditt förstaklassegment så du får testa lite fler förstaklasslounger. :)
Max 2 byten I avresezon har diskuterats tidigare och då skulle det inte fungera att flyga så .
 

Gus

Medlem
Fördelen med routing via MEX är att flygen går sent så det ges utrymme för just detta
Det är fördelen, men tyvärr också en nackdel tycker jag att flyget går så sent. Man blir så trött på planet så man orkar inte utnyttja alla faciliteter och den utomordentliga servicen utan bara vill sova (och sova gör jag bäst i min egen säng)! Fast vissa personer uppskattar själva loungerna mer än flygresan, och då är det ju en perfekt tid att åka! Jag själv tycker flygresan är roligast (även fast loungerna också är trevliga såklart). :)
 

chazzie

Medlem
Det är fördelen, men tyvärr också en nackdel tycker jag att flyget går så sent. Man blir så trött på planet så man orkar inte utnyttja alla faciliteter och den utomordentliga servicen utan bara vill sova (och sova gör jag bäst i min egen säng)! Fast vissa personer uppskattar själva loungerna mer än flygresan, och då är det ju en perfekt tid att åka! Jag själv tycker flygresan är roligast (även fast loungerna också är trevliga såklart). :)

Vågskålen pendlar mellan de tu, helt klart, å andra sidan blir hemresan mer en dagsflight om jag räknat rätt och en stor del man vill prova är just markservicen, men naturligtvis även upplevelsen ombord! Ska man dessutom ansluta från Norrland skadar det inte att man har lite tid på sig att transportera sig ned till Tyskland under dagen och slippa övernattning.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen