Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kaktusen, 14 September 2016.

1. En fråga om routing. Jag har tänkt åka på ytterligare en onödig trams-resa i F i oktober. Har tänkt mig ARN-FRA-HND-BKK-SYD. Hemresan går samma väg, eventuellt via MUC. Nu till det lilla problemet. Alla flights finns tillgängliga utom FRA-HND (eller MUC-HND). Jag kommer förstås att boka Lufthansa F via FRA eller MUC när de släpper platser men vill gärna säkra de andra platserna. Det är även väldigt svårt att hitta en dummy-bokning FRA-HND som passar in med övriga flights

Jag har dock hittat att jag kan boka FRA-ICN-HND-BKK-SYD och sedan SYD-BKK-HND-FRA-ARN (Hem i F med ANA och Thai). Är min routing till Australien giltig? Är min dummy-bokning giltig eller blir det backtracking?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Du får inte byta två gånger i tredje zon så ICN-HND fungerar inte. Osäker på om man får byta i två tredjezoner på väg till din destination dessutom.

3. JohanA

JohanA Medlem

Det beror helt på hur du betalar för dina biljetter. Cash kör på. Poäng eller miles, vilket program?

4. Sorry, använder Eurobonuspoäng och AMEX 2-4-1. Lite larvigt att det är dumma-bokningen som är det problemet:)

JohanA gillar detta.
  5. JohanA

JohanA Medlem

Finner du inget i ekonomi som award ens tills vidare?

6. Man får endast byta i max en tredjezon per riktning så @kaktusens routing är ogiltig.

7. Nej, tiderna passar inte så det blir layover mer än 24 timmar. Oavsett bolag. Jag har försökt routa på annat vis men utan framgång. Men om routingen ARN-FRA-HND-BKK-SYD inte är giltig så spelar det ju mindre roll. Då får jag söka mig till Manila, Kuala Lumpur eller Bali. Vad är vanligaste routingen till Sydney?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vanligast är via Bangkok. Går även via Seoul och Business till Sydney. Air NZ flyger Narita - Auckland som kan vara ett alternativ men brukar vara dåligt med platser

9. T ex
    Europa-Bangkok-Sydney
    Europa-Beijing-Sydney
    Europa-Seoul-Sydney
    Europa-Shanghai-Sydney
    Europa-Singapore-Sydney
    Europa-Tokyo-Sydney
    Europa-Beijing/Shanghai/Tokyo/Osaka/Hong Kong/Singapore-Auckland-Sydney

jumbooze gillar detta.
  10. Tack för all info! Jag tror det blir Manila eller Bali istället. Alltså ARN-FRA/MUC-HND-BKK-DPS eller ARN-FRA/MUC-HND-BKK-MNL Australien får vänta till Dec/Jan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!