Senaste nytt

Är en timme tillräckligt med byte i Frankfurt?

Senator

Moderator
Om jag flyger i P med United, FRA-ORD samt EWR-BRU tjänar jag in dubbla poäng till EB. Men hur blir det med sträckorna GOT-FRA och BRU-GOT?

De är bokade i P via United men utförs av brussel airline och Lufthansa.

Svaret är nog tyvärr nej på det. Kommer omväxlas till P på Lufthansa som ger 100% och P på Brussels som inte verkar ge något alls
EuroBonus partners - Brussels Airlines - SAS

Vår gode man @agehall kommer med "Agehall's Ten Commandments" snart

Det är bara United som flygs av United som ger 200%
 

Impendill

Medlem
Jag var nog lite otydlig där. Sträckorna FRA-ORD flygs av United, samt EWR-BRU.

GOT-FRA flygs av Lufthansa och BRU-GOT av brussel airline.
 

Senator

Moderator

Impendill

Medlem
Som om det kanske inte var det!
Sista raden i hans kommentar försvann i mailet som du ser, annars hade jag ju inte frågat om jag redan fått svar på frågan.Eller?

Och som ni säkert förstår så har jag aldrig flugit med United innan och vet därför inte vad som gäller. Är det konstigt att man vill vara på den säkra sidan då och ta reda på så mycket information man kan innan ?
 

Attachments

  • Skärmavbild 2014-09-23 kl. 16.03.01.png
    Skärmavbild 2014-09-23 kl. 16.03.01.png
    90,2 KB · Visningar: 182

agehall

Medlem
Du har inte funderat på att faktiskt läsa inläggen innan du svarar? :) Det är jättebra att man kan få mailnotifieringar, men dessa är just det, en notifiering. Du får själv läsa tråden för att se hela inlägget.

Och som ni säkert förstår så har jag aldrig flugit med United innan och vet därför inte vad som gäller. Är det konstigt att man vill vara på den säkra sidan då och ta reda på så mycket information man kan innan ?

Fast när du väl har bokat, så är ju allt redan ett faktum. Det är bättre att fråga innan du bokar om du vill kunna påverka något.
 

Senator

Moderator
Som om det kanske inte var det!
Sista raden i hans kommentar försvann i mailet som du ser, annars hade jag ju inte frågat om jag redan fått svar på frågan.Eller?

Och som ni säkert förstår så har jag aldrig flugit med United innan och vet därför inte vad som gäller. Är det konstigt att man vill vara på den säkra sidan då och ta reda på så mycket information man kan innan ?

Nej det är det inte.. I detta fall appliceras "det finns inga dumma frågor, bara dumma svar". :)

Jag tror att det vi hänvisar till är två saker:
Några tar sig inte tid att läsa information på t.ex. EuroBonussidorna på SAS.se där det finns hyfsat information
Några tar sig inte tid att på riktigt läsa svaren till frågorna andra medlemmar tar sig tid att besvara

I min värld finns det aldrig dumma frågor. Men eftersom vi alla jobbar som ett team härinne "Pro Bono" finns det väl också lite små begäran att man kanske själv tar de extra 30 sekunder på att kolla lite själv innan man ställer en fråga eller att man läser svaren som kommer.

Så fråga på, du skall alltid få hjälp! Men kolla gärna lite själv också! :)
 

Impendill

Medlem
Jag tycker att jag, för att vara en "glad amatör" är relativt insatt. Det som ställde till det i detta fall var det första resp sista segmentet.

Jag har läst tidigare trådar om att P i brussel inte ger någon intjäning till EB. Vad jag faktiskt trodde här var att poängintjäningen sattes till vilket det första bolaget man checkade in på var. Jag hade fel, vilket jag är glad för.



Du har inte funderat på att faktiskt läsa inläggen innan du svarar? :) Det är jättebra att man kan få mailnotifieringar, men dessa är just det, en notifiering. Du får själv läsa tråden för att se hela inlägget.



Fast när du väl har bokat, så är ju allt redan ett faktum. Det är bättre att fråga innan du bokar om du vill kunna påverka något.
Det går ju att boka om.
 
Toppen