Senaste nytt

Är en timme tillräckligt med byte i Frankfurt?

Impendill

Medlem
Frankfurt klarar du fint om det inte är stora förseningar, du kommer ju från Schengen. Jag har gjort en connection från kabinen på ankommande Bangkok-flight till kabinen på avgående Stockholms-flight på 20 minuter i Frankfurt, men då hittar jag bra där också... :)

Som @011430121 sa, ORD kan bli svettigt däremot...

Där är jag inte speciellt orolig, har ingen direkt tid att passa i new york så det spelar inte så stor roll om vi blir ombokade till en senare avgång.
 

Impendill

Medlem
När jag söker efter biljetter på samma datum idag så hittar jag varken samma flighter på utresan som hemresan.
Vad är det som händer?

Om ett av segmenten inte blir bekräftad, vad händer då?
Går hela biljetten tillbaka och jag måste söka på nytt eller kan man bara ändra flighterna på hemresan?
 

agehall

Medlem
Slappna av lite. Det kan ta veckor för United att biljettera. Om du inte ska åka inom en vecka, låt det gå ett par dagar och om det inte hänt något då, ring dem.
 

Impendill

Medlem
Jag vill veta om jag kan åka på biljetterna eller inte. Eftersom att det inte verkar finnas fler med United och 200% intjäning till EB de dagarna.

Och enligt uniteds hemsida finns det inte många biljetter kvar till de priserna.
 

agehall

Medlem
Jo, men som jag skrev, slappna av lite. Det finns ingen här som kan tala om det för dig. Erfarenheten är att det kan ta tid för United att ställa ut biljetter, så ge det några dagar och ring dem sedan.
 

Impendill

Medlem
Om jag flyger i P med United, FRA-ORD samt EWR-BRU tjänar jag in dubbla poäng till EB. Men hur blir det med sträckorna GOT-FRA och BRU-GOT?

De är bokade i P via United men utförs av brussel airline och Lufthansa.
 
Toppen