Senaste nytt

Är du MacGyver? Eller vad använder du freebies från hotell till?

johhenrik

Medlem
Har helt missat rysk gladpack men just nu bojkottar jag Ryssland för brist på medmänsklighet så jag får söka upp den videon när bojkotten lyfts.
Väljer ändå att tolka ditt inlägg super positivt! Har du några fina tips på MacGyvrande med freebies?

Det var lite humor. Aftonbladet hade två "stora" artiklar om två flärpar på olika kartonger. Var ganska fånigt hur stor uppståndelse det blev. :)
 

miles

Medlem
Använde nyligen en sån där skoputsduk som ser ut som en liten påse som mobilskydd under ett par dar på stranden, funkade rätt bra faktiskt!
 

Dr. Miles

Expert
Ni bor inte på något taskigt hotell antar jag men här kommer några tips, ;)
  • Använda flytande tvål/schampoo på gångjärn när det låter.
  • Fylla på vatten på undersidan av fönstret (om det är skjutfönster) i ett riktigt kallt område (t ex norra Kina) om det drar kall luft. Vattnet kommer att frysa så det tätar mellanrum.
  • Hälla ut en kopp vatten på golvet i rummet om man bor i norra Kina under vintern. Det fuktar luften och det blir lättare att somna/andas.
 

maba

Medlem
Ett litet trix jag använt mig av när rummet varit varit för varmt eller kallt och man måste lämna rummet.
Man tar det lilla sykittet, plocka ut innehållet och sedan köra ner omslaget/fodralet i nyckelhållaren, fungerar som en extranyckel. När man återkommer är det bara att lägga tillbaks nålarna och trådarna i fodralet och förhoppningsvis har rummet hunnit ändras till önskad temperatur. Funkar även om man vill ha på tv:n eller ljuset medan man är borta.
 

johhenrik

Medlem
Ett litet trix jag använt mig av när rummet varit varit för varmt eller kallt och man måste lämna rummet.
Man tar det lilla sykittet, plocka ut innehållet och sedan köra ner omslaget/fodralet i nyckelhållaren, fungerar som en extranyckel. När man återkommer är det bara att lägga tillbaks nålarna och trådarna i fodralet och förhoppningsvis har rummet hunnit ändras till önskad temperatur. Funkar även om man vill ha på tv:n eller ljuset medan man är borta.

Jag använder mitt ICA-kort för det :)
 

Dr. Miles

Expert
Handkräm som finns på rummet kan användas för att putsa skor när det behövs.
Det går att använda engångtofflors luddig sida för putsning.

Jag brukar inte bo på hotellet där man kan ställa ut sina skor utanför dörren och får dem tillbaka färdigputsade. ;)
 
Toppen