Senaste nytt

Är du MacGyver? Eller vad använder du freebies från hotell till?

MegaFlyer

Medlem
Schyssta tygpåsar fr hotell typ Taj, Sofitel el Four Seasons används för smutstvätt på resor. Det är omöjligt att INTE plocka med sig tvål och annat från Sofitel och Four Seasons. De har superfina grejor från Hermes, L'Occitane eller Roger Gallet som inte kan vara kvar...

Businesskits används för diverse. Har ett reseapotek i en AF Eco Plus nessesär. De i AF Eco Plus är mindre än i J. En gammal Swiss Air nessesär har jag som nödkit med sovmask, öronproppar och Alvedon. Det är alltid med. Man vet aldrig vad som kan hända...

Brukar i regel inte packa upp mina kits i C. De är kul att ha och mycket trevliga. Har ett gäng kits som ligger i en låda. Gillar av någon anledning att ha dem kompletta. Lite nuts kanske...?

De gamla klassiska röda SAS Euroclass tygpåsarna hänger med än idag. Körde just den nyare svarta modellen av SK-påse till gymmet nu i veckan.

I Paris ger Air France schyssta L'Occitanne nessesärer i loungen i samband med att man använder duschen. Har några sådana redo för gäster. De är bra med deo, rakhyvel och hela köret. På nyårsafton fick två gäster tofflor med påse från Korean Air, mycket uppskattat.

I badrummet ligger just nu en handtvål från Elite Plaza i Göteborg. Elite har schysst lukt på deras tvålar...

Skön tråd!
 

agehall

Medlem
Brukar i regel inte packa upp mina kits i C. De är kul att ha och mycket trevliga. Har ett gäng kits som ligger i en låda. Gillar av någon anledning att ha dem kompletta. Lite nuts kanske...?

Fullt normalt skulle jag säga. :)

Lite OT: FruAgehall gnällde lite på att dessa kits låg lite här och var så vid en storstädning i sommras samlade jag ihop dem och började lägga dem i en påse. Det blev 2,5 papperskassar! Jag har visst flugit mer business än jag trodde... ;)
 

Dr. Miles

Expert
Schampooflaskor från billiga hotell är bra. Innehållet kan ofta användas för att göra såpbubblor. ;)
Schampoo från bättre hotell tenderar att det inte fungerar för det ändamålet...
 
På asiatiska hotell får man oftast en liten tub tandkräm (har inte stött på det nån annan stans). De är hur bra som helst eftersom de inte tar så mkt plats i min zip-lock-bag.

Tvätt- och skopåsar från The Peninsula resp Sofitel har jag ju några stycken... Sykit lika så, men tycker de har blivit sämre på senare tid. De där i plast med färdigträdd tråd i fem olika färger. Gillar inte dem lika mkt som de lite äldre med tråd virad runt en pappskiva och separat nål och tråditrädare.. :)
 

SvartMjolk

Medlem
Jag tycker tandborstarna, som i mitt fall ofta har varit mindre än en normal tandborste, är perfekta att spara för diverse rengöring.
 

Hissen

Medlem
Ibland på mina jobb finns inga bättrings-penslar för små lackskador medskickade..Tops är en bra ersättare. Ihop med sykitet åker det alltid ned i min lilla verktygslåda.
 

johhenrik

Medlem
Är jag på långresa och ska resa i ekonomi så brukar engångsbadrumstofflorna få följa med i handbagaget. Perfekta att använda ombord på flyget!

Tack för tipset. Av någon outgrundlig anledning har jag aldrig ens tänkt tanken. Nu hade jag med mig ett par stora slippers från IC i Shanghai. Tror inte SAS erbjuder det i business, men hur som brukar alla tofflr man får ombord vara så förbaskat små iaf. :)
 

agehall

Medlem
På SAS brukar man få tofflor när man reser öster ut från skandinavien, men inte till USA enligt min erfarenhet.

edit: Och precis som på alla andra bolag är tofflorna gjorde för 5-åringar med skostorlek 10.
 

lnixon

Medlem
Jag tror aldrig jag har fått tofflor som passat mig, vare sig på flyg eller på hotell. Är storlek 47 verkligen så mycket? :)

Det mest McGyveriga jag gjort är nog att mutilera ett spiralblock för att få ett pilla-ut-SIM-kortet-verktyg. Och att rycka ethernet-kabeln ur IP-telefonen för att få gratis nät till datorn.
 
Toppen