Senaste nytt

Är du ett Äpple ombord?

Jakob K

Medlem
Lyfter en gammal tråd då det numera har kommit en del produkter sedan 2013 som ej fanns tidigare från Äpplet.

Jag har gått ifrån Macbook Air och LG G3 Android till:

iPhone 6 plus
Macbook (tidig 2015) med retinaskärm 1,2Ghz som väger 920g

Båda i guldfinish. :cool:

Dessa 2 känns otroligt kittade och står brevid varandra som 2 rimowaväskor etc. Lite bisarrt att telefonen nästan är större än datorn dock.
 

Andrew

Medlem
Äpple sedan många år tillbaka. En iPad Air följer oftast med för film och spel. Även en MacBook Air slinker ner i väskan, för allt annat.
 

Palazzi

Medlem
Macbook air, men har en iPad air också. Inte överdrivet förtjust i att pillra med teknik under flygningen, så lyssnar mest på musik....med en Nokia (Windows Phone).
 
Ipad 3 med Logictech´s tangentbord för arbete och film, iphone 6 för musik. Slår sällan upp jobbdatorn längre. för privata flygningar finns datorn aldrig med.
 

Treo

Medlem
Känns som att ställa sig upp på ett AA-möte: iPad Air och iPad mini (senaste), MacBook Pro Retina 15" och iPhone 6 (funderade på Plus, men den kändes för lik mini-Paddan). Brukar resa med antingen MBP+mini eller enbart Air beroende på planer.
Hemma iMac 27" (tyvärr inte Retina:(), iPod Touch och iPod Nano. De två senare används mest vid olika motionsaktiviteter.

Besökte nyligen två Apple Stores och höll på att impulsköpa nya MacBook (12") och AppleWatch :oops: men besinnade mig pga utländskt tangentbord.

För att citera barnen (som [givetvis] har MBP 13"): "du köper dem för att du kan".:rolleyes:
 
Efter ett rätt långt liv med M$ gick jag över till MacBook Air 13.3" för ett par år sedan, tappade ca 2.5kg i portföljen och ökade drifttiden till 8-10 timmar, och även om jag ibland har iPad'en med (kanon som konferenstelefon förresten), så är det alltid Macbooken som åker upp på flyget för filmer eller jobb.

iPhone, iPad och Macbook ger väl en stämpel i pannan, men om någon kommer upp med en bättre lösning så byter jag gladeligen.
 
Toppen