Senaste nytt

Är du ett Äpple ombord?

Ubbe

Medlem
Till att börja med

Alla tycker och tänker olika det är någonting jag respekterar fullt ut. Hur skulle världen se ut om alla tyckte likadant? Alltså finns det väl inget rätt eller fel när det kommer till att just "tycka"... Däremot är fakta en helt annan sak. Och man ska nog särskilja på dom, för annars hamnar man i en farlig situtation.

Och om vi ser på följande som hänt i tråden, alltså fakta inga åsikter.

stewigriffin skriver (som du fetmarkerar) "Allt annat än Apple har misslyckats att leverera bra batteritid vilket är viktig vid resande."

Du svarar då och skriver "Nja Jämför du Nexus 7 eller 10 så ligger de på motsvarande batteritider som ipad när de gör samma saker tex surfning via wifi."

Det vi vet är följande som är testat av CNET
"Movie battery life (in hours)
iPad (4th gen) 13.1
ipad Mini 12.1
Nexus 10 8.4
Nexus 7 10.1
iPad (3rd gen) 11.4"

Alltså stämmer det INTE! vid filmtittande. Även när jag kollat upp surf via wlan så hamnar Nexus 10 UNDER! 9 timmar. Även där faller det du försöker påstå, då iPad har bättre tid. Återigen, fakta! ;)

Sen handlar det inte om vem som har tuffast hårdvara, många som inte verkar förstå det. Men jag har ett öppet sinne, har själv ägt en Nexus 7 och Lumia 920 som jag sålde till förmån för iPad Mini och iPhone 5 då jag anser det vara bättre överlag.

Du har rätt.
En Bentley Mulsanne drar mer bränsle än en Fiat 500.
SQ First kostar mer än RyanAir.
Vad man som medveten konsument värderar mest avgör man själv
så det var fel av mig att säga att du hade fel, eftersom du själv avgör vad som är rätt för dig.
 

wejdemar

Ny medlem
Mitt första inlägg på BC... ja, jag är ett äpple ombord, iPhone 4S och iPad 3 finns alltid inom räckhåll :)
 
Jag tycker äpple(iPad, iPhone) fungerar bäst på resande fot. På kontoret (pga filhantering & affärssystem) är fortfarande PC enda alternativet.
 

Nystrom

Medlem
En IPad mini täcker alla mina behov. Är dock inte 100% förtjust över att "tvingas" låsa mig mot Apple. Nästa gång blir det en Android- eller Windowsplattform
 

olsson

Medlem
Nja,
Nexus 9 (serier)
Galaxy Nexus (musik)
MBP (serier/film, sällan jobb, när nexusen är död).
Några få spel på en iPhone 5 som jag sällan har när jag flyger.
 
Nja Jämför du Nexus 7 eller 10 så ligger de på motsvarande batteritider som ipad när de gör samma saker tex surfning via wifi.
Du har helt rätt när det gäller displayen på bägge varianterna där ipad blivit långt efter.
Tack för siffror. Måste dock erkänna att jag styrdes av en "analog" känsla att "ha begäret hos någon som vill ta över min iPad när jag bestämmer mig att gå vidare" är större än med en Galaxy Tab 10.1 som jag köpte först och stoiskt försökte övertyga mig att jag tyckte om den i en vecka. Tyvärr minns inte att ens tanken att göra mig av med iPad har besökt mig hittils. Och när jag införskaffade min iPad 4G så fanns inget motsvarande till ett billigare pris på marknaden då.

Nu uppväger jag oftast andrahandsvärdet av prylen i ekvationen när jag väljer en gizmo. Apple lyckas hålla bra värde än så länge. ;)
 

NyfikenGrau

Medlem
Nej jag är en tråkmåns ombord, det blir på sin höjd lite spel på planets IFE som kommer till användning. På kortare sträckor läser jag antingen gratis reklammagasin från flygbolaget ifråga eller dito dagstidningar.

Behöver för stor skärm för att kunna jobba på flyg och tycker alla former av ljudunderhållning/lurar blir för bullrigt på flyget, kanske ska kika på NC-lurar.

När jag inte flyger umgås jag dock extremt flitigt med mitt bästa prylköp någonsin, min Samsung Galaxy Note :)
 
Apropå Samsung, Google, Microsoft vs Apple. De som jobbar inom akademia kan bekräfta att det alltid funnits fina rabatter för produkter med äpple-loggan. Och ingen annan än Apple har kommit till tanken att värva sina användare med nappar och blöjor. För några år sen satsades det på en rejäl upprustning av dagisverksamheten, antar att Apple var snabba med bra erbjudanden då fröknarna fick MBP och barnen iPadar att leka med. När ett barn lär sig hantera iPad långt innan de kan gå och definitivt före potträningen då är valet av gizmo klart även för föräldrar :D
 
Måste fortfarande dra med mig min PC på nästan alla tjänstereor pga Apples ologiska och omöjliga hantering av filer(pdf, zip, xlsx, docx, dxf, dwg) in och ut via mail. Någon som kan rekommendera en bra app för filhantering?? Dropbox och FileApp Pro fungerar inte.
 

vicce

Medlem
Jag är väl ett "äpple", då jag har med mig iPhone 5, iPad Mini samt Macbook Pro 13" när jag reser...
 
Toppen