Är du ett Äpple ombord?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Traveller, 10 Mars 2013.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det så att många av oss sitter med våra "plattor" och ser på film, läser eller surfar på våra resor. Men visst finns det en grupp av plattor som är mer förekommande ombord- Ipad´s av olika slag och storlekar. Artikeln nedan berättar mer om just detta. Men, vilket är ditt val av "platta" och vad använder du den till då du flyger?
    Apples prylar dominerar p flygplanen - MacWorld

Själv har jag en Ipad av senaste modell och en Ipad Mini. Min Mini den brukar följa med mig i innerfickan på min
    jacka eftersom storleken avgör. Min stora Ipad används mest till musik och mail.

Vad har ni och för vad?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör en iPad 1 för alla behov ombord. Den är faktiskt rätt optimal eftersom batteritiden är grym. Man får 10 timmar film utan större problem. Sedan laddar den snabbare än de nyare modellerna, så man kan även förlänga filmtittandet med en snabbladdning om så behövs.

1 person likes this.
  3. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    iPad mini för musik, mail och lite pdf-läsning.

4. Jag har en Nexus 7 som är kunglig, superbra batteritid och man kan hålla den i en hand. Kollar mest på film/serier och batteriet håller också ca 8-10 timmar.

1 person likes this.
  5. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ipad1 har det varit, nästa resa nästa vecka blir det Microsoft Surface istället :)

6. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör på längre flygningar med en iPad2 till film, reserapportsanteckningar, textläsning, musik och allt annat. På kortare sträckor blir det oftast bara iPhonen för musik till tidningsläsandet.

7. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    iPad 1 för film och e-böcker. På mitt jobb är för övrigt allt äpple sedan de skrotade de gamla operativen och gick över till sitt BSD-derivat.

8. Inte överförtjust i formatet på en surfplatta.... Nästan den enda tekniska pryl som jag inte kommer överens med alls.

Jag har en Macbook air, vilken känns nästan lika smidig som en surfplatta. Normalt lyssnar jag dock på musik/ljudbok, alternativt läser en bok (modell analog).

9. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    iPad 2 för serier och film. Någon som kommit på ett smart sätt att titta på den om man ligger ner?

10. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade länge en IPad 1 för film, eböcker och något enstaka spel. Men sedan ett par månader har jag bytt till IPad Mini för att få ner vikten lite...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!