Senaste nytt

Är du ett Äpple ombord?

Traveller

Medlem
Visst är det så att många av oss sitter med våra "plattor" och ser på film, läser eller surfar på våra resor. Men visst finns det en grupp av plattor som är mer förekommande ombord- Ipad´s av olika slag och storlekar. Artikeln nedan berättar mer om just detta. Men, vilket är ditt val av "platta" och vad använder du den till då du flyger?
Apples prylar dominerar p flygplanen - MacWorld

Själv har jag en Ipad av senaste modell och en Ipad Mini. Min Mini den brukar följa med mig i innerfickan på min
jacka eftersom storleken avgör. Min stora Ipad används mest till musik och mail.

Vad har ni och för vad?
 

agehall

Medlem
Jag kör en iPad 1 för alla behov ombord. Den är faktiskt rätt optimal eftersom batteritiden är grym. Man får 10 timmar film utan större problem. Sedan laddar den snabbare än de nyare modellerna, så man kan även förlänga filmtittandet med en snabbladdning om så behövs.
 

sembl

Medlem
Jag har en Nexus 7 som är kunglig, superbra batteritid och man kan hålla den i en hand. Kollar mest på film/serier och batteriet håller också ca 8-10 timmar.
 

David

Medlem
Kör på längre flygningar med en iPad2 till film, reserapportsanteckningar, textläsning, musik och allt annat. På kortare sträckor blir det oftast bara iPhonen för musik till tidningsläsandet.
 

Hall

Medlem
iPad 1 för film och e-böcker. På mitt jobb är för övrigt allt äpple sedan de skrotade de gamla operativen och gick över till sitt BSD-derivat.
 

Palazzi

Medlem
Inte överförtjust i formatet på en surfplatta.... Nästan den enda tekniska pryl som jag inte kommer överens med alls.

Jag har en Macbook air, vilken känns nästan lika smidig som en surfplatta. Normalt lyssnar jag dock på musik/ljudbok, alternativt läser en bok (modell analog).
 

Pho

Medlem
Hade länge en IPad 1 för film, eböcker och något enstaka spel. Men sedan ett par månader har jag bytt till IPad Mini för att få ner vikten lite...
 
Toppen