Senaste nytt

Är du bra på att ge beröm?

Stefan62

Medlem
Lite OT, men en F-flygning med BA tidigare i år var helt i min smak - förutom att jag nekades ett glas vitt vin 42 minuter före landning med orden "the bar is closed"...
 

agehall

Medlem
Lite OT, men en F-flygning med BA tidigare i år var helt i min smak - förutom att jag nekades ett glas vitt vin 42 minuter före landning med orden "the bar is closed"...

Helt oacceptabelt imho - hade det varit 4 minuter före landning, fine, men 42 minuter innan ska det inte vara några som helst problem att få dricka.
 

mtlmr

Medlem
Jag ger nog oftare beröm än negativa kommentarer. Jag försöker också nämna någon eller några punkter som de verkligen har lyckats med - så att det inte bara blir "mycket bra service". Har de varit extra uppmärksamma? Har de haft en ytterst trevlig inställning? Hjälpte de mig på något bra sätt som jag tycker de ska fortsätta med.
 

palmen

Moderator
Jag utgår från att hon hade trevligt och när vi landade fick hon tre golden tickets... Hon var ganska oförstående till varför - hon hade ju bara gjort sitt jobb tyckte hon.
3 golden tickets på samma flight, det lär inte höra till vanligheterna direkt :)
 
Det är just det som gör att det oftast inte blir så mycket beröm. De misslyckas med de mest grundläggande saker. Flög tex BA F för en vecka sedan - jag blev inte tilltalad med namn en enda gång under resan. Det suckades rejält när jag inte ville ha frukost direkt när jag vaknade, ca 40 minuter innan landning utan ville gå och byta om först. Tio minuter senare när jag bytt om var de måttligt intresserade av att servera den frukost jag ville ha - en kopp kaffe.

Två praktexempel på enkla saker som gör att de hamnar långt under den nivå jag förväntar mig och därmed ligger väldigt långt ifrån att få beröm.

Tar man istället motsatsen - en äldre dam som jobbade på BA001 förra sommaren då jag och 3 andra från FlyerTalk råkade vara på samma flight. Hon hoppade med i samtalet när hon passerade och skojade friskt med oss. Hon lyckades dessutom alltid ha med sig en flaska champagne vilket vi inte tackade nej till. Jag utgår från att hon hade trevligt och när vi landade fick hon tre golden tickets... Hon var ganska oförstående till varför - hon hade ju bara gjort sitt jobb tyckte hon.
Är att bli tilltalad med namn något som är grundläggande för dig? Jag har aldrig förstått vad det är som är så viktigt med det. Jag får väldigt sällan dålig service, å andra sidan brukar jag inte låta något sådant som uteblivit namn vid ombordstigning få mig upprörd. Istället är jag glad och uppmärksam på personalen och då brukar de mest sura tina upp. Det kan ju faktiskt vara så att ens egna inställning lägger grunden för hur man blir bemött.
 

palmen

Moderator
Något som BA Gold (och högre status) kan dela ut till någon som gjort något bra under en resa. Om jag förstår det rätt så får man 1 golden ticket per år att dela ut. Den som får denna får sedan någon form av uppskattning/belöning från chefen. Så har jag tolkat det i alla fall.
 
Något som BA Gold (och högre status) kan dela ut till någon som gjort något bra under en resa. Om jag förstår det rätt så får man 1 golden ticket per år att dela ut. Den som får denna får sedan någon form av uppskattning/belöning från chefen. Så har jag tolkat det i alla fall.
Något SAS borde ta efter!
 
Toppen