Är du bra på att ge beröm?

Diskussion i 'Övrigt' startad av rstenelo, 11 Juli 2015.

1. rstenelo

rstenelo Guest

Har under den senaste semesterveckan hunnit läsa igenom en hel del trådar, en sak som slår mig är hur mycket det klagas (ja, det finns vissa undantag) på CC i en flygning. Visst vi förväntar oss ett visst bemötande för det vi betalar för men är vi som kunder duktiga på att visa vår uppskattning till de som ger det lite extra, eller ger oss en bra service?

Min fråga är, hur ofta berömmer ni personalen på en flygning?

Jag gjorde det nyligen på en flygning med SAS och CC fick tårar i ögonen och svarade - det hör vi inte ofta....

olo och Gus gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det händer. Men då är det ju oftast så att man pratar med dem direkt imho.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För två veckor sedan på Blue 1. Dels direkt, dels via Customer Care. Jag försöker vara rättvis.

FlyingErik och olo gillar detta.
  4. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar göra det. Det är så lätt att säga något positivt och tacka när man går av, om det inte funnits tillfälle innan, vid en bra flight.

5. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut "ja" - senast för två veckor sedan på British Airways från JFK - LHR.

För 3 månader sedan på Singapore Airlines blev det mycket uppskattat och pursern bad mig fylla i ett formulär. Flera ur cc i C kom och tackade.

Det var inga problem att ge beröm - kan det bli bättre än på SQ?

Gus, kristofergustafsson och SNIFF gillar detta.
  6. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är noggrann att ge både bra och dålig kritik.

Har någon gjort ett väl utfört arbete finns det ingen anledning att inte berätta det, på samma sätt som man bör meddela om någon har gjort det dåligt. Sedan ska man såklart välja sina strider och anpassa sig efter rådande situation. Exempelvis finns det ingen anledning att kasta bensin på elden och så vidare.

Knucket, Gus, FlyingErik och 2 andra gillar detta.
  7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gör det varje gång de förtjänar det. Senast igår på en SAS flygning och innan dess för några veckor sedan till ett mycket trevligt CC på ARN-BGO med SK.

Jag har bara klagat på CC en gång och det var på en Air China flight.

Gus gillar detta.
  8. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag berömde CC på senaste flygningen i business med Emirates på sträckan DXB-ARN. Det var den bästa service jag fått i BC. Gav till och med feedback via deras hemsida. Ger man kritik så får man även tala om när det är bra.

9. När jag går av och dom säger "good bye" så brukar jag vara tydlig med om jag är extra nöjd och säga tex "excellent service" eller liknande.

Jakob Österberg, rvarttinen, olo och 1 annan gillar detta.
  10. matte_ante

matte_ante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr alldeles för sällan, men brukar å andra sidan inte berätta om de gör ett dåligt jobb heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!