Senaste nytt

Är du bra på att ge beröm?

R

rstenelo

Guest
Har under den senaste semesterveckan hunnit läsa igenom en hel del trådar, en sak som slår mig är hur mycket det klagas (ja, det finns vissa undantag) på CC i en flygning. Visst vi förväntar oss ett visst bemötande för det vi betalar för men är vi som kunder duktiga på att visa vår uppskattning till de som ger det lite extra, eller ger oss en bra service?

Min fråga är, hur ofta berömmer ni personalen på en flygning?

Jag gjorde det nyligen på en flygning med SAS och CC fick tårar i ögonen och svarade - det hör vi inte ofta....
 

olo

Medlem
Jag brukar göra det. Det är så lätt att säga något positivt och tacka när man går av, om det inte funnits tillfälle innan, vid en bra flight.
 

Stefan62

Medlem
Absolut "ja" - senast för två veckor sedan på BA från JFK - LHR.

För 3 månader sedan på Singapore Airlines blev det mycket uppskattat och pursern bad mig fylla i ett formulär. Flera ur cc i C kom och tackade.

Det var inga problem att ge beröm - kan det bli bättre än på SQ?
 

SNIFF

Medlem
Jag är noggrann att ge både bra och dålig kritik.

Har någon gjort ett väl utfört arbete finns det ingen anledning att inte berätta det, på samma sätt som man bör meddela om någon har gjort det dåligt. Sedan ska man såklart välja sina strider och anpassa sig efter rådande situation. Exempelvis finns det ingen anledning att kasta bensin på elden och så vidare.
 

Brandten

Medlem
Jag gör det varje gång de förtjänar det. Senast igår på en SAS flygning och innan dess för några veckor sedan till ett mycket trevligt CC på ARN-BGO med SK.

Jag har bara klagat på CC en gång och det var på en Air China flight.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen