Senaste nytt

Är detta möjligt? Nuuk - Keflavik - Anchorage

thsred

Medlem
Vet inte om detta gäller fortfarande, men jag flög GOH-KEF för ca 3 år sedan och när flyget anlände till KEF hände nått konstigt. Vi kom till en gate långt ut på KEF. Alla anlända samlades ihop i gaten och vi inväntade ett antal vakter. Sedan eskorterades vi alla tillsammans genom hela terminalen till bagagebanden. Andra passagerare i terminalen tittade väldigt fundersamt när vi kom vallade som får genom terminalen.

Jag minns inte exakt hur lång tid det tog, men det tog en stund att samla ihop alla, vänta in vakterna och eskorteras iväg. Slutligen hamnade vi i ankomsthallen vilket innebär om man ska flyga igen så måste man genom security. Jag skulle nog inte chansa om jag inte fick resan på samma biljett.

Rutten du har hittat är helt klart den bästa och billigaste. Kanske finns en bättre tidtabell andra dagar? Flyger inte både Air Greenland och Air Iceland mellan GOH och Island?

Är det inte för att flyg från Nuuk inte räknas som "rena". När du åker från Kangerlussuaq så står det vakter mellan flygplatsen och planet till Köpenhamn för att se till att det kan räknas som "rent" när det kommer fram (dock blev vi ändå inte insläppta i transithallen utan kom direkt till bagagebanden ändå). Keflavik kanske inte har någon sådan bypass.
 

fly4fun

Medlem
Är det inte för att flyg från Nuuk inte räknas som "rena". När du åker från Kangerlussuaq så står det vakter mellan flygplatsen och planet till Köpenhamn för att se till att det kan räknas som "rent" när det kommer fram (dock blev vi ändå inte insläppta i transithallen utan kom direkt till bagagebanden ändå). Keflavik kanske inte har någon sådan bypass.

Troligtvis är det så. Frågan är bara varför. Vill minnas att det gjordes att ganska ingående säkerhetskontroll i Nuuk.
 
Toppen