Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

telelina

Medlem
Jag håller med om flip flops - det är inte OK utanför stranden/poolen. Det tycker jag oavsett om det är på FCT eller på "stan". När min amerikanske kompis var och hälsade på mig förra sommaren fick han förhållningsregler om att inte ha på sig flip flops. Att han sedan har det när jag kommer och hälsar på honom i USA är en annan femma.

D v s min åsikt berör flip flops i allmänhet & inte bara FCT. Bara fötter är inte trevligt. Annars får man ha på sig vad man vill. Jag skulle vara lite obekväm om han satte sig brevid mig på flyget, såg jag personen gå förbi i loungen skulle jag inte bry mig om skorna. Jag vill inte lukta på någon annans fotsvett en hel flygning, det är fruktansvärt (been there...).
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag håller med om flip flops - det är inte OK utanför stranden/poolen. Det tycker jag oavsett om det är på FCT eller på "stan". När min amerikanske kompis var och hälsade på mig förra sommaren fick han förhållningsregler om att inte ha på sig flip flops. Att han sedan har det när jag kommer och hälsar på honom i USA är en annan femma.

D v s min åsikt berör flip flops i allmänhet & inte bara FCT. Bara fötter är inte trevligt. Annars får man ha på sig vad man vill. Jag skulle vara lite obekväm om han satte sig brevid mig på flyget, såg jag personen gå förbi i loungen skulle jag inte bry mig om skorna. Jag vill inte lukta på någon annans fotsvett en hel flygning, det är fruktansvärt (been there...).

Aj, aj, aj. Ser ut som vi måste se över vår vänskap. Flip flops är min favorit typ av fotdon och något jag använder så fort jag får chansen.
 

robban-

Medlem
Flip-flops är det enda jag har att anmärka på. Tycker inte att bara fötter är något man önskar se någonstans förutom i anslutning till vatten.

Bara fötter är inte trevligt.
I min värld beror det på helheten. Detta är med andra ord inte OK at bära i FCT då det täcker ungefär lika mycket som ett par Flip-flops?
4dffea2c792e3f3e05e6a548b3373204.jpg


Själv klär jag mig bekvämt, ofta jeans och skjorta eller liknande. Kläderna i första posten är inget jag skulle störa mig på. Bar överkropp eller liknande är dock att gå för långt enligt mig.
 

Palazzi

Medlem
I min värld beror det på helheten. Detta är med andra ord inte OK at bära i FCT då det täcker ungefär lika mycket som ett par Flip-flops?
4dffea2c792e3f3e05e6a548b3373204.jpg


Själv klär jag mig bekvämt, ofta jeans och skjorta eller liknande. Kläderna i första posten är inget jag skulle störa mig på. Bar överkropp eller liknande är dock att gå för långt enligt mig.

Egentligen tycker jag inte heller nr.1, 3 o 4 (där man ser tår) är trevligt i loungen. Sen får jag väl erkänna att jag inte hade reagerat lika starkt på en kvinna i klack som om någon (oavsett kön) i flip flops. Troligen handlar det om att ett par fötter i högklackat känns "fixade" o rena.....medan ett par i flip flops känns som långa naglar o två veckor i en bungalow (när man först tänker på det).

Ur ett jämställdhetsperspektiv erkänner jag mig dock ha fel, iom att det inte finns något rimligt som kan förklara mina tankegångar gällande flip flops vs stilett.
 

telelina

Medlem
Håller med @Palazzi det är skillnad på bara tår/häl. Själv reser jag alltid (iaf hittills) i skor som täcker häl och tår. Sedan blir det ju en gränsdragning någonstans, men flip flop är för mig lika med badtofflor och bärs vid samma tillfällen oavsett kön. Det är ju min personliga åsikt såklart. Så ni som bär flip flops på flygen kan ju bara ignorera en som tycker som jag. Beroende av hur fräscha fötterna är kan jag lära mig acceptera det.
 

Jonas C

Medlem
I min värld beror det på helheten. Detta är med andra ord inte OK at bära i FCT då det täcker ungefär lika mycket som ett par Flip-flops?
Känns ju som en ganska skev jämförelse. Hellre en kvinna i ett par klackskor än en snubbe med håriga fötter och flip-flops.
 

Siljevm

Medlem
Jonas du vet att även kvinnor har hår på både fötter och ben i verkligheten va ? Om snubben på bilden hade haft högklackat hade det varit fine menar du ? Eller måste han raka benen först ?


haha!

Om snubben har vårdade ben (normal hårväxt, ej "apa"), vårdade føtter, snygg kjol som täcker där det skal täckas, så kör på! Förrästen, gällar båda kön.

Flip flops är badskor. Punkt. OM någon kan visa mig snygga flip flops som inte ser ut som badskor, så är det en annan femma.
 
Toppen