Senaste nytt

Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

Stefan62

Medlem
Det här är känsligt.

Den som en gång i livet betalar för sin Första klass-biljett ser det säkert som något alldeles extra och exklusivt och då hoppas man nog på att omgivningen har samma approach.

Mega-kändisar/divor och motsvarande bryr sig nog inte, utan gör som de vill och jag har svårt att se att lounge-personalen skulle avvisa t ex en MEGA-stjärna - om en sådan nu ens besöker en lounge...!?
 

Magnus_K

Medlem
Min ståndpunkt i frågan är att det är upp till var och en att avgöra hur dom vill se ut såvida den inte finns riktlinjer.

En övervägande del av deltagarna på forumet besöker FCT genom biljetter som är bokade genom poäng och andra rabattkuponger.
Denna killen kanske ställer liknande frågor till sig själv, varför släppar dom in en massa personer med award tickets?

Min fd VD körde ofta shorts, flip flops och piképå våra kick-offer.
Flög han First? Nej han hade private jet.

Vad jag fösöker säga är att man ska inte dömma en person efter utseendet.
Än mindre i en FCT lounge då denna person dagen efter kanske sitter och intervjuar dig för ditt nästa jobb.

Så länge det inte finns riktlinjer på klädsel så ser jag inte var person på bilden gjort fel.
 

oxxax

Medlem
Ett problem för personer som tar sig själva på för stort allvar. För några veckor sedan i FCT hade jag mjukisshorts, hoodie och sneakers, och såvida det inte förolämpar någons kultur eller religion så skulle jag inte ändra på det för någon. Allra minst för de som gör sitt bästa för att känna eller framställa sig som snoffsiga.
 

Magnus_K

Medlem
Allra minst för de som gör sitt bästa för att känna eller framställa sig som snoffsiga.
Oftast dom som beter sig värst i slutändan och som har ngt att bevisa.
Jag gillar att vara välklädd förstå mig rätt men pallar inte vara stel och se skitnödig ut bara för att se bra ut.

Glömde lägga till något som tagit mig långt i livet är uttrycket:
"man ska prata med bönder på bönders vis och med dom lärde på latin"
 
Å andra sidan hur hade folk reagerat om man dök upp på en bättre restaurang (läs Michelin) iklädd shorts, t-shirt och flip-flops. Hade man blivit insläppt igenom dörren? Antar att restauranger lättare kan neka folk tillträde då tjänsten tillskillnad från en flygbiljett inte är förbetald.
När jag var på en av de bästa i världen (enligt vissa, The Fat Duck) så satt en person vid bordet jämte i shorts. Denna restaurang har ingen klädkod.
 

Griffin

Medlem
Det här är känsligt.

Den som en gång i livet betalar för sin Första klass-biljett ser det säkert som något alldeles extra och exklusivt och då hoppas man nog på att omgivningen har samma approach.

Mega-kändisar/divor och motsvarande bryr sig nog inte, utan gör som de vill och jag har svårt att se att lounge-personalen skulle avvisa t ex en MEGA-stjärna - om en sådan nu ens besöker en lounge...!?

Rimmar ganska väl med en gammal anekdot (eller potentiell myt) om när Steven Spielberg ska ha blivit avvisad från The Polo Lounge på Beverly Hills Hotel, då stället hade en "no baseball-cap-policy" efter 19 och han vägrade ta av sig kepsen. Dagen efter ska de ha plockat bort policyn.
 
Toppen