Är detta acceptabel klädsel i First Class Terminal?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Jonas C, 27 Maj 2015.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kompis till mig flög Lufthansa First Class från Frankfurt till New York JFK igår och gjorde följande observation under sitt besök i FCT.

image.jpg

Är det verkligen acceptabelt att dyka upp i badshorts, t-shirt och flip-flops? Visserligen kör ju folk med "-Jag har betalt för min biljett så jag får ha på mig vadsomhelst" argumentet. Samtidigt är man ju en del av andra människors upplevelse, både övriga betalande passagerare och personal som förmodligen ser en viss stolthet med att jobba i Terminalen. I mina ögon är det respektlöst mot övriga passagerare och personal.

telelina, Mikael64, Vaniljvodka och 4 andra gillar detta.
  2. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var bergsäker på att det fanns en vettig dresscode...

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte direkt något problem med klädvalet ovanför, oavsett om personen skulle flyga i ekonomi eller first. Skulle jag själv göra det? troligen inte.
    Hade personen varit iförd ett nätlinne eller liknande hade det varit en annan sak.

Dr. Miles gillar detta.
  4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Qantas har försökt stärka upp klädkoden i loungerna, där bland annat ärmlöst linne och flipflops skulle bort. Men jag tycker fortfarande jag ser klädsel som ovan i loungerna. Stör mig inte om man är "hel och ren".

Knucket gillar detta.
  5. Treo

Treo Medlem

Är det snyggt? Nej (enligt min åsikt)
    Är det respektlöst? Nej, jag kan välja att inte titta eller för den del bry mig.

Är det respektlöst att fotografera andra och lägga ut? Ja!

6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle det vara respektlöst? Det är ju inte så att att han endast är iförd speedos. För övrigt om det är FCT så sitter han säkert snart i Pyjamas och käkar kaviar... Känns löjligt att diskutera dresscode med den vetskapen.

Håller med @Treo att det är respektlöst att fota andra för att lägga ut på ett publikt forum.

7. d99mlu

d99mlu Medlem

Det jag möjligen skulle reagera lite på är väl tofflorna. Inte helt fräscht med bara fötter sådär.

Shortsen ser inte ut att vara av badmodell och slutar nedanför knäna, och pikettröjan förstår jag inte varför någon skulle störa sig på.

8. Skulle varken ha reagerat på klädseln eller på att ett foto på någon bakifrån lagts ut på nätet...FCT är ett av de ställen jag helst skulle vilja besöka, kanske nr 1 i flygvärlden, och jag skulle inte låta andra passagerares utseende eller fotovanor stå i vägen för min upplevelse.

Sofia gillar detta.
  9. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller i princip helt med. Till TS försvar kan jag dock tycka att "vinkeln" på just detta foto gör att det är tämligen svårt att identifiera "objektet".

Stefan62, Jakob Österberg och Bryant gillar detta.
  10. wheaa

wheaa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inga som helst problem att flyga i shorts och flipflop oavsett klass. Det är snarare att rekommendera :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!