Senaste nytt

Är det verkligen okej att sälja EBG??

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

011430121

Medlem
Skänkt till arbetskamrater, en har tjäntat in till ett eget EBD, två behållt EBG och en fick det den 2 juni i år där vet jag inte hur det slutar.
 

JimmyH

Medlem
Som mottagare av ett så är jag väldigt tacksam och tycker det är synd att möjligheten att annonsera efter ett här försvann. Sitter i loungen på T5 nu och njuter av frukost så här dag 1 på semestern.

Då jag inte reser i jobbet längre så är det svårt att tjäna ihop till ett nytt på egen hand, den stora vinnaren förutom jag själv är SAS då i stort sett alla resor jag bokat åt mig själv, familjen och vänner bokats med SAS.
 

Andreas.Net

Medlem
Som mottagare av ett så är jag väldigt tacksam och tycker det är synd att möjligheten att annonsera efter ett här försvann. Sitter i loungen på T5 nu och njuter av frukost så här dag 1 på semestern.

Då jag inte reser i jobbet längre så är det svårt att tjäna ihop till ett nytt på egen hand, den stora vinnaren förutom jag själv är SAS då i stort sett alla resor jag bokat åt mig själv, familjen och vänner bokats med SAS.
Även jag är mottagare, mycket nöjd och precis som du säger så blir det ju så att har man EBG så försöker jag i största möjliga mån flyga med SAS.
Jag flyger inte heller så mycket i tjänsten men det går faktiskt ganska lätt att fixa ett EBG utan att flyga så mycket, jag lyckades med det nu med kombinationen Amex Elite + en Milagerun till Hong Kong i Business.
Nu blir det ännu enklare när man även har skaffat MasterCard Premium som ger 12000 statusgrundande poäng per år och i kombination med Amex Elite så har jag 32000 poäng utan att ha flugit en meter, så kommande år så kommer jag nog inte ens behöva göra några milageruns för att behålla EBG.
 

jonten

Medlem
Jag "fick" ett EBG via forumet som kom precis rätt och jag fick nästan 2år med status, jag trodde att jag skulle behöva jaga ett nytt i kulisserna men jag flög ihop ett och är numera EBG till september nästa år. Dock så tror jag att detta året blir tuffare.
Mina silverkort har jag gett bort till vänner, en valde faktiskt SAS nu i sommar istället för Norwegian tack vare EBS. Så lite har SAS fått tillbaka i pengar.
 
Toppen