Senaste nytt

Är det verkligen okej att sälja EBG??

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum

johhenrik

Medlem
Jeg kunne forestille mig at dem der køber EBG ville begynde at rejse mere, Win-Win-Win for køber, sælger og SAS?

Ja, jag håller nog med. Om man reser för lite för att upprätthålla EBG själv, då väljer man nog det som är billigast, eller vilka kriterier man har. Om man väljer att köpa ett EBG av någon, då lär man ju styra sitt resande så man faktiskt kan utnyttja kortet.
 

thh

Medlem
Ja, jag håller nog med. Om man reser för lite för att upprätthålla EBG själv, då väljer man nog det som är billigast, eller vilka kriterier man har. Om man väljer att köpa ett EBG av någon, då lär man ju styra sitt resande så man faktiskt kan utnyttja kortet.

Samtidigt som man troligen inte flyger speciellt mycket ändå. EB*S (som jag fortfarande är bitter att jag inte har innan jag börjar pendla inom Sverige, borde inte bojkottat SAS) kommer de flesta som har användning av det upp i.

EB*G kan man diskutera, men även det är väl i storleksordningen 15 flighter till europa i Go per år, eller några TATL/Asien flygningar. Flyger man mindre är kostnaden ändå ganska liten, om ens enda flygning inte består av att pröva varje lounge i nätverket.
 

Trox

Medlem
SAS räknar ju med att dessa EBG kommer ut bland folk. Om det är familj, vänner eller någon som köpt kortet av någon okänd bör inte spela någon större roll.

Jag tänker sälja mitt när jag får den förmånen. Vinsten lär gå till SAS i form av flygbiljetter, så det blir ren vinst för dem.
 

Coco

Medlem
Vad skulle ett EBG vara värt i rena kontanter mest en hypotetisk fråga. (Då jag inte når EBD och kommer att ha möjlighet att sälja ett).
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vad skulle ett EBG vara värt i rena kontanter mest en hypotetisk fråga. (Då jag inte når EBD och kommer att ha möjlighet att sälja ett).

Som alltid när någon frågar vad något är värt. Det motparten är beredd att betala ;) Men någon tusenlapp lär man få av det jag sett. Men tycker ändå det känns girigt att sälja ett kort.
 

nilsson

Medlem
Just att se vad folk betalar för EBG på en öppen, om än begränsad marknad borde sig vara intressant för SAS.
 

agehall

Medlem
Nja, jag tror man gör bäst i att hålla faktiska priser mellan fyra ögon. Jag tror att det annars snabbt kommer att bli ett slut på det hela.
 

Coco

Medlem
SAS404 nilsson agehall tack för era svar.

Jag håller helt klart med om att liknande affärer inte ska skötas som en öppen auktion. Men jag måste samtidigt erkänna att jag blev spekulant på att köpa ett EGB nu. För som det är idag har jag planerat att nå upp till EBG nästa kvalificeringsperiod. Då jag idag bara har EBS. Med EBS skulle det räcka för mig att enbart flyga hem till Stockholm 5 gånger per år från Malta för att behålla min status då jag är bosatt här nere.
 

Flymax

Ny medlem
Hur har Ni andra gjort när Ni fått möjlighet att ge bort EBS respektive EBG - har Ni sålt eller skänkt till "okänd"??
 
Toppen