Är det värt att skaffa Best Western Diamond?

Diskussion i 'Best Western & Rewards' startad av Cristoffer Cedergren, 9 Maj 2015.

1. Är Platinum och har 13 nätter kvar till Daimond. Känner att BW egentligen inte ger något extra till statusmedlemmar mer än poäng. Har 6 bokade BW-nätter. Är det nån vits med alla försöka få ihop dom sista 7 nätterna för att komma högst upp?

Och är det någon som vet vilken insamlingsperioden är?

2. Lollet

Lollet Medlem

Verkligen inte skulle jag säga! Jag har visserligen bara bott 2 gånger som Diamond men jag hade ingen nytta av det mer än att jag fick 100kr till bishops arms som lagade en horribelt dålig hamburgare

agehall och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Precis min känsla. Inget vatten på rummet?

4. silwer

silwer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde nyss 5 nätter som Diamond. I princip inget extra alls. Endast varm ramlösa på rummet. Fick checka ut senare, men endast en timme. Tveksamt om det skulle rekommenderas.

Last edited: 9 Maj 2015
    ulagun gillar detta.
  5. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är alternativen till att bo de sju nätterna på BW? Kan du istället uppnå status eller andra fördelar i andra program skulle jag absolut inte försökt nå Diamond. Men är alternativen att bo på likvärdiga hotell utan attraktiva bonusprogram så varför inte.

Intjäningsperioden följer kalenderår.

6. Okej, bra att veta.
    Alternativet är att dra in poängen som EuroBonus och då har man ju lite större möjlighet att även välja andra kedjor. Jag reser mycket i Sydamerika och USA och BW är ofta ett prisvärt alternativ i tex Mexico, därför som jag blivit Platinum,

7. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar vara enkelt att statusmatcha till Diamond via tex Club Carlson gold, som du skulle kunna matcha från EuroBonus Gold om du har det. Men som övriga säger, det spelar liten roll vilken status du har.

8. Då jag oftast bor i SE på samma hotell så är hundringen värt mest. Ibland ligger den frukt/godis på rummet.

9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med om att restaurangkupongen är det största värdet, då min resmönster är inom Skandinavien. BW är fristående hotell och igenkänningen varierar verkligen. Jag har lyckats att pricka in ganska många där det fungerar med vatten/frukt/choklad på rummet och uppgraderingar. Gällande uppgraderingar upplever jag att många svenska BW-hotell är små, vilket gör att det sällan finns några exklusiva rum att bli uppgraderad till.

10. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte fått ut någonting annat utöver matbidrag. Men i gengäld har jag många hotellfavoriter bland BW-Hotell

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!