Senaste nytt

Är det värt att åka ett ben business för att prova Asiana F?

kaktusen

Medlem
Rubriken måste vara top tre sämst i år men jag visste inte hur den skulle formuleras. Jag planerar en helt onödigt nöjesresa om ett par veckor till Asien. Liknande denna som gjordes i April. Resan sker med Eurobonuspoäng, en Amex 2-4-1 voucher, jag åker ensam och blir borta i ungefär en vecka med lite layovers mindre ära 24 timmar på vägen. Slutdestination blir Kuala Lumpur, Manila, Bali eller möjligtvis Singapore.

Resan dit kommer ske via Frankfurt och FCT eller ev. Munich eftersom jag inte provat nya F loungen där. På hemvägen har jag lyxproblem och behöver lite råd. Resan tillbaka kan ske med Lufthansa F eller ANA F från Haneda (HND) eller Asiana F från Seoul (ICN)

Jag har aldrig provat Asiana F och är lite sugen. I-landsproblemet är om det är värt att åka Business från Kuala Lumpur (KUL), Bangkok (BKK) eller annan destination för att sedan åka F med Asiana från ICN? I annat fall blir det F med Thai från Bangkok till Haneda eller Narita (NRT) och sedan vidare i F till FRA eller MUC . Samma frågeställning gäller ANA F även om jag provat denna. Värt att åka ett ben business isf F för att åka ANA F?

Jag gör ytterligare en liknande spontanresa med poäng kring julen och samma frågeställning kommer då upp igen. Tacksam för input från er rutinerade gurus. Ha en trevlig helg och kör försiktigt i snökaoset:)
 

MartinH

Medlem
Du har redan flugit Thai F på medium haul ett par gånger, så då tycker jag abslout att du kan skippa det denna gång för att testa på Asiana i F.
Planerar du fler nöjesresor så kanske du kan vänta med Asiana tills dom sätter in A380 till Frankfurt i mars 2017, men oavsett vilket så kommer du bli nöjd med deras B747 tror jag.
 

JacobGBG

Medlem
Något man måse förlika sig med när det gäller att flyga F är att det kävs ett mirakel för att få ihop de där drömmatchningarna som tar en i F från dörr till destination och tillbaka. För varje resa ska man vara glad om man får en ny upplevelse på en leg på vardera tur och retur.
 

Glenn E

Medlem
Jag skulle inte ta Asiana F på Boeing 747 som de flyger med just nu över varken ANA eller Lufthansa.
Särskilt inte då man dessutom offrar anslutningen från Bangkok i första klass med Thai.
Från mars nästa år då Asiana flyger till Frankfurt med sin Airbus 380 skulle jag kunna tänka mig att göra det men jag hade valt via Tokyo och ANA ändå om jag kunde ansluta i första klass.
Man kan ju boka 5 flyg ena vägen och 3 på returen.
Om man åker tillbaka från Singapore eller Jakarta finns det bra anslutningar över natten med Asiana Business Klass som ansluter bra till Asianas flight till Frankfurt som avgår runt 12:30.
Jag har för övrigt flugit första klass med Asiana A380 från Seoul till Los Angeles och gillade det sätet skarpt.:)
 

kaktusen

Medlem
Tack för feedback. Ser ut som det blir en resa ARN-FRA-HND-BKK med några dagars häng Bangkok innan det bär av hem igen. Blir Lufthansa och Thai F, möjligtvis får jag till ett ben ANA F.
 

011430121

Medlem
Jag är ingen kräsen person, men denna kost fick jag på MUC-BKK i fredags, ok för en enkel människa som mig.
IMG_0811.JPG

IMG_0812.JPG
IMG_0816.JPG

IMG_0817.JPG
IMG_0818.JPG

TG925 i F trevlig personal vi var 7 pax i F kabinen.
Sov i 5 timmar hoppade över frukosten
Hummern förbeställt på TG hemsida, på utresa från BKK serveras en annan variant på hummer med gratinerat potatismos åt den på två av flygningar i sommras och beställd på flygningen om två veckor
 

JohanA

Medlem
Jag är ingen kräsen person, men denna kost fick jag på MUC-BKK i fredags, ok för en enkel människa som mig.
Visa bifogad bild 58030

Visa bifogad bild 58031
Visa bifogad bild 58032

Visa bifogad bild 58033
Visa bifogad bild 58034

TG925 i F trevlig personal vi var 7 pax i F kabinen.
Sov i 5 timmar hoppade över frukosten
Hummern förbeställt på TG hemsida, på utresa från BKK serveras en annan variant på hummer med gratinerat potatismos åt den på två av flygningar i sommras och beställd på flygningen om två veckor
Inga sötsaker till kaffet? ;)
 
Toppen