Senaste nytt

Är det rimligt med 56(!!) stolar i nya SAS PLUS?

henrik l

Medlem
Nu kommer detta låta konstigt eftersom att vi trots allt talar om Kammarkollegiet här, men det finns mer än pris involverat :)

Tar vi ditt exempel med BA och deras WT+ kabin så finns det en hierarki här:
Booking Classes (BA) - FlyerGuide
I stigande grad är det T, E, och W som gäller

Visst kan det ibland finnas T som är billigare än avtalspriser i E och W. Men, det finns två andra parameter:
Tillgänglighet i bokningsklass
Villkor kopplat till ändringar och avbokningar

Så när det förhandlas om ett avtalspris är det ofta så att kunderna gärna vill ha egna "fare basis" som ligger i högre bokningsklasser inom samma kabin av ovan två skäl.

Sant, slarvade med eftersökningen:oops: Börjat att rota lite i det och E verkar kunna erbjuda attraktiva priser med avtalsrabatten. Dock när jag tittar på vårt webbokningsystem hos Via Egencia finns det vissa indikationer på att man inte kommer åt rabatterna den vägen, men nu börjar det blir lite OT. Men ska gräva vidare.
 

fly4fun

Medlem
Jag är inbokad på SK943 den 21 feb. När jag bokade så hade den en seatmap som jag inte kände igen (economy från rad 16). Nu när jag kollar nu så har seatmapen ändrats till SAS standard A343 (economy från rad 23).

Nån som vet vilken kärra som var inlagd innan? Var det LAN kärran eller SAS nya layout?
 
Toppen