Är det problem ur stöldsynpunkt att ställa bilen på Arlandas parkeringar?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av CH99, 9 Februari 2019.

1. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har parkerat min bil på de flesta av Arlandas parkeringar under 30 års tid. Har aldrig råkat ut för någon skadegörelse, inte ens när den stått på en öppen personalparkering under flera veckor. Nu har jag iof inte haft någon lyxbil som sticker ut.

agehall och jerixon gillar detta.
  2. CH99

CH99 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla tips! Då har jag lite bättre koll och underlag för mitt val av parkering

3. IT-snubben

IT-snubben Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst, förstår att man är mer mån om en helt ny bil men det borde påverka tjuvens val av bil för inbrott i marginellt.

Nyckeln borde väl vara att inte ha något av värde i bilen och också vara tydlig med att så är fallet. Välj en väl upplyst parkeringplats.

Klart att det finns idioter som försöker iallafall, det finns det alltid.

4. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det är/har varit ett utbrett problem med stöld/skadegörelse vid parkering i anslutning till Arlanda hade vi nog uppmärksammat det här på bc. :)

Karlssonskan och fcx gillar detta.
  5. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har parkerat på Alfa och Beta i 30 år. Ett dörruppslag är det enda jag råkat ut för.

Mimer, Remington Steele och jerixon gillar detta.
  6. Frisk78

Frisk78 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför skulle någon göra inbrott i just din bil? För att den är ny, för att du lämnat värdesaker på sätet, olåst bil eller vad?
    Jag har parkerat under T5 väldigt många gånger samt använt mig av langtidsparkering.se vid ännu fler tillfällen. Jag har haft relativt nya bilar och aldrig ens fått en repa på dem.
    Din bil är förmodligen säkre på långtidsparkering i Märsta än hemma på gatan.

AABack2ARN, adl.sthlm, agehall och 1 annan gillar detta.
  7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr kan det faktiskt vara sant. :cool:

8. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det brukar stå 50+ Teslor på Beta som alla är värda 1 miljon i runda svängar och jag har aldrig hört om nån som haft inbrott.

Mr Basic gillar detta.
  9. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    P53 ligger väldigt bekvämt till och är väldigt bra upplyst och övervakad. För en tvåveckorsperiod kostar det ca 400-500kr mer än Alfa/Beta och det tycker jag helt klart att det är värt för att stå under tak och med 2min gångväg till terminalen.

Frisk78 gillar detta.
  10. OT: Tack för informationen, det har jag helt missat.
    De förlorade precis mig som kund.

Karlssonskan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!