Senaste nytt

Är det ok upplevelse för pengarna med Club Europe?

ESSA

Medlem
Dock betydligt tråkigare plan till LCY, och ingen lounge i London.

Lounge vid arrival har ingen betydelse men bra att veta om man ska åt andra hållet.

sembl
Det låter som ett superbra alternativ! Hoppas på det!

nota bene
Ok, vi ska till Swiss Cottage och Holiday Inn Express som det ser ut nu. Dyker det upp nåt annat prisvärt går de att ändra så klart!
 

gdaily

Medlem
Om man åker hem från LCY vill säga, men jag brukar försöka kombinera LCY på utresan med LHR på hemresan för att maximera tiden i London samt få en bra lounge på en weekendresa.
De gånger jag har möten i Docklands brukar jag göra precis som du. Jag gillar LCY (precis som jag gillar Bromma), ville bara varna lite så att inte någon blir besviken då man kanske förväntar sig mer.
 

EricT

Medlem
Dock får man komma ihåg att ARN-LCY utförs av en Embraer 170 eller 190 med 2+2 seating utan seatblock av mittensätet. Oftast brukar de konfigurera flighten så att man får sitta 1+1 men det är ingen garanti. Servicen är oftast ganska likvärdig, dvs det finns Champagne även ombord på city-flighterna.

För övrigt är det lite anmärkningsvärt att BA inte har någon flight till LHR mellan BA771 klockan 7:15 och BA779 klockan 15:00 flera dagar i veckan under mars! Det begränsar ju antalet bekväma anslutningar högst avsevärt :(

Detta gäller för övrigt i januari också! Katastrof.
 

ESSA

Medlem
Dock får man komma ihåg att ARN-LCY utförs av en Embraer 170 eller 190 med 2+2 seating utan seatblock av mittensätet. Oftast brukar de konfigurera flighten så att man får sitta 1+1 men det är ingen garanti. Servicen är oftast ganska likvärdig, dvs det finns Champagne även ombord på city-flighterna.

För övrigt är det lite anmärkningsvärt att BA inte har någon flight till LHR mellan BA771 klockan 7:15 och BA779 klockan 15:00 flera dagar i veckan under mars! Det begränsar ju antalet bekväma anslutningar högst avsevärt :(

Ang seat block, för just denna resa sitter jag mer än gärna nära min mor som jag vill kunna skåla med i bubbel. ;-)

Vi får väl hoppas att de petar in en flight till innan mars. (Önsketänkande)
 

doc

Medlem
Ang seat block, för just denna resa sitter jag mer än gärna nära min mor som jag vill kunna skåla med i bubbel. ;-)

Just av den anledningen tycker jag det är ganska trevligt att flyga med Embraer i Club Europe om man reser i sällskap. Sedan spelar bristen på lounge ingen roll om man åker till London City Airport. Passkontrollen är avklarad på 5 minuter och ytterligare 20 minuter med DLR och T-bana för cirka £3 är man inne i centrala London. Jag har ingen erfarenhet av att försöka åka med tidigare flighter än den jag bokat, så jag vet inte hur gärna de vill flytta över dig om du skulle vilja åka med BA 8494.
 

Homer

Medlem
Finns ytterligare en tråd där Herr Senator skrivet en detaljerad beskrivning om
skillnaden mellan att flyga till/från LCY och LHR

Vad är skillnaden?
ARN-LHR trafikeras till stor del av A32x familien + en B767 per dag. På alla A32x är det den flexibla Club Europe kabinen där utrymme för platser A och C motsvarar ca det raderna i Euro Traveller har i plats på A-B-C. Så en mycket bredare stol. D-F har en E också som är tom. Trots detta är raden med D-E(tom)-F bredare i Club Europe än vad motsvarande är i Euro Traveller. Liten varning för B767an att man inte skall välja platser på A-B eller J-K då dessa har vanlig bredd samt ingen avstånd mellan stolar. D-F är lysande stolar.
ARN-LCY trafikeras av dessa nya fräscha ERJ. Härliga flygplan, men kabinen är konfigurerat A-B och C-D i båda klasser. Det gör att när det är fullt så sitter man lika tight i Club Europe som bak. Som referenspunkt så använder Lufthansa t.ex. bara en stol per två, där gör Lufthansa detta mycket bättre.

När det gäller catering så uppfattar jag att från LCY är den annan leverantör med annat utbud. Jag har haft 6 segment mellan ARN-LHR sedan augusti, och det har varit väldigt bra mat och service på alla resor både till och från LHR. På mina två resor till/från LCY har maten inte varit samma kvalité...

Det jag skulle rekommendera om man vill testa själv är att flyga från ARN till LCY då flygplatsupplevelsen på ARN blir den samma, sedan flyga från LHR till ARN så man kan testa den produkt och jämföra själv. Fördelen med detta är att du även då kan prova på det underbara lounge utbud BA har på LHR även för denna typ av biljett. Hade med mig en nära vän till Galleries First i söndags som har varit EBG under några år, och han var helt slagen av det BA hade att erbjuda på LHR.

http://www.businessclass.se/forum/b...yflyer-lounge-pa-london-city-2.html#post83055
 

011430121

Medlem
När vi åkte för en vecka sedan hade vi inget för oss så vi åkte till Arlanda i väldigt god tid (ca 3 timmar innan) för att ta några öl. Vid incheckningen fick vi då möjligheten att byta till flighten före, vilket vi gjorde. Vet inte om detta hör till undantagen men stormen som då härjade över Heathrow kan också ha påverkat då det var oklart om vårat plan skulle gå.
Om nästa flight är fullbokad, så kan man ibland få komma iväg med ett tidigare flyg. Det lönar sig att fråga!
 
Toppen