Senaste nytt

Är det ok upplevelse för pengarna med Club Europe?

Rotorman

Medlem
Hej!

Är ny här så ber om ursäkt om frågan redan är ställd, men önskar snabbt svar då det är begränsad platstillgång på returflighten... :)

Har biljett pris på 5066 SEK (för två vuxna) ToR GOT-LHR med BA och i Club Europe. Valde Businessclass som biljettyp.

Det jag undrar över (eftersom jag är ny även som pax i det bättre klasserna):

1. Är det ett ok pris för biljetterna?
2. Vilken service kan man förvänta sig ombord?
3. Vilka/vilken lounge kan man få tillgång till på GOT respektive LHR?

Tacksam för hjälp och svar.

MVH

/Johan
 
Hej Johan!
Om detta är priset för 2 personer skulle jag vilja påstå att det är ett mycket bra pris.

Förutom att mittensätet är blockat (På de flygen med 3-3 konfiguering) kan du bla förvänta dig följande:
-Måltid, i regel en varm sådan. Försök om möjligt att boka in dig på frukost- eller middagsavgångarna. Mitt på dagen serverar de afternoon tea vilket jag inte anser vara så matrikt.
Sist jag t ex. flög med BA i CE (Club Europe) fick jag en sallad med scampi, någon liten förrätt (kom inte ihåg vad) samt en liten ostbricka.
-Full barservice inkl. champagne (till skillnad från SAS som nu tagit bort det)
I GOT kan du använda dig utav denna lounge:
www.businessclass.se/lounger/menzies-business-lounge-goteborg-landvetter/

På LHR är det dessa lounger som gäller:
http://www.businessclass.se/lounger/british-airways-galleries-club-north-london-heathrow-terminal-5/
och
http://www.businessclass.se/lounger/british-airways-galleries-club-south-london-heathrow-terminal-5/
Har du dessutom högsta status i Oneworld nätverket har du också tillgång till denna:
www.businessclass.se/lounger/british-airways-galleries-first-london-heathrow-terminal-5/

Jag skulle säga att loungen för CE passagerare på LHR tillhör den klart bästa jag besökt. Buffé med varm mat, kall mat, snacks samt desserter på matsidan. Full barservice där det inte är några problem att be om ett glas skumpa.

Så lyxa till det du och boka dessa platser. Glöm för övrigt inte att skaffa bonuskort hos antingen BA eller Oneworld partner. :)
 

gdaily

Medlem
Jag skulle säga att loungen för CE passagerare på LHR tillhör den klart bästa jag besökt. Buffé med varm mat, kall mat, snacks samt desserter på matsidan. Full barservice där det inte är några problem att be om ett glas skumpa.

Håller med, den är överlägsen i jämförelsen med SAS-lounger exempelvis. Gå till södra loungen, den sägs vara bäst (alltid där jag hänger i London).

Är biljettpriset för två pers så slå till direkt.
 

Stefan62

Medlem
Fråga:

Om man väljer en kvällsretur från LHR ska man då se till att få åka B767, även om den är lite mer sliten, eller är det bättre med A319/320?
 
Om man väljer en kvällsretur från LHR ska man då se till att få åka B767, även om den är lite mer sliten, eller är det bättre med A319/320?

Jag gillar Airbusen bättre. Flyger du med 76:an har du väl inget ledigt säte bredvid dig då konfigen är 2-2-2 i CE??!! Du kan ju ha tur och få flyga med 76:an som används vid longhaul. Då är det BA:s äldre flat-beds i CE :)
 

Alf

Medlem
BA priser i C mellan ARN och LHR om har bra framförhållning är några av de mest prisvärda biljetterna inom Europa. Bra lounger och bra service. Bra mat om man åker mitt på dan och kvällen. Om du sitter i mittraden på B767 är stolen i mitten blockad, men då har du inget fönster. Airbussen är bättre och frächare. Ta sedan god tid på dej på LHR på hemresan och nyttja södra loungen, den är det bästa jag upplevt på senare tid, massor av dryck och rikligt med mat. Jag förstår inte vad BA skall ha en F klass lounge till när det inte kan bli mycket bättre.
Jag har förstås inte provat deras F klass lounge och i det här forumet verkar man snabbt bli beroende av lyxen.
 

Storsteffe

Medlem
BA är en av få bolag där det är nån mening med C på kortare flygningar, södra loungen är bättre och normalt närmare gaten om du inte ska byta till inrikes då kan du ta norra på vägen ut och södra på vägen hem. Missa inte loungen, sätt av ett par timmar för den. Om inte tiden styr skulle jag alltid välja A319/320, det blir oftast(pga kabinen är mindre) bättre kontakt och service.
 

Senator

Moderator
Det finns inga B767 från GOT så Rotorman får nöja sig med en A319 :p

Allt annat stämmer, gå gärna till BA Galleries South, en trevlig upplevelse
 

Concorde

Founding Member
Instämmer med samtliga tidigare talare.
Gällande maten ombord är det flighter mellan med avångstid mellan 10.00 och 11.30 som har "extended breakfast" vilket är en liten och svag måltid samt från 14.00 till 16.30 där man får Afternoon Tea, också en skymf. Alla andra tider erbjuds en fullgod varm måltid och som regel har man två alternativ att välja på.

All under 4,000 T/R per person är ett bra pris. Ditt pris är helt suveränt för två. Jag bokade en CE return från ARN häromdagen och fick pynta 2550SEK T/R.
 
Toppen