Senaste nytt

Är det lagligt att tvingas stå på Flygbussarna

011430121

Medlem
När jag åkte flygbuss Sthlm-ARN senast (ett par veckor sedan) så var chauffören mycket noga med att inte ta upp fler passagerare än att alla fick sitta bältade. Det tycker jag verkar rimligt, även om passagerare som stod efter linjen antagligen blev rasande när bussen for förbi utan att stanna.

Samma här, när vi åkte från terminal 5 så var det pax på alla sittplatser så vi gick ej via T4 och T2/T3.


Flygbussarna till Landvetter går ju inte lika ofta som flygussarna till ARN, kan det vara så att "måste" ta stående till GOT för att folk skall hinna med flyget?
 

Chrille

Medlem
Samma här, när vi åkte från terminal 5 så var det pax på alla sittplatser så vi gick ej via T4 och T2/T3.

Jag undrar om dom har bussar stand-by så dom kan ge service åt ytterligare passagerare?

Från flyget är ju en sak, men om man ska åka till flygplatsen är man kanske lite mer stressad av att bussen bara åker förbi. Jag såg människor som tittade långt efter bussen när vi åkte förbi Haga Norra och Järva Krog. Det var en av de dagarna när Arlanda Express krånglade, så man kan ju undra hur många bussar som blåst förbi dessa hållplatser utan att stanna....
 

vicce

Medlem
I Göteborg och Stockholm (Arlanda) verkar de inte ha extra bussar att sätta in vid hög belastning, inte de gånger jag åkt i alla fall och det har varit lång kö för att få åka med.


Ett tips är att om det går, åka med Swebus till/från Arlanda. Gott om sittplatser samt att det går några minuter snabbre på grund av färre stopp.

Detta besvare dock inte frågan om det är lagligt..
 

Gnopps

Medlem
I Göteborg och Stockholm (Arlanda) verkar de inte ha extra bussar att sätta in vid hög belastning, inte de gånger jag åkt i alla fall och det har varit lång kö för att få åka med.


Ett tips är att om det går, åka med Swebus till/från Arlanda. Gott om sittplatser samt att det går några minuter snabbre på grund av färre stopp.

Detta besvare dock inte frågan om det är lagligt..
+att det finns wifi.
 
Toppen