Senaste nytt

Är det JFK, Miami eller American Airlines som inte kan hantera bagage?

gusten

Medlem
Ja det är förstås också en faktor som spelar in. MIA är en hub för illegala substanser från Latinamerika/Caribbean till US och tullkontrollerna är helt tokiga. Men som sagt, problemem är mest påtagliga just där och inte lika besvärliga som övriga airports i sydöstra USA.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag har nog upplevat att AA vare sig är bättre eller sämre på att hantera baggage än många andra bolag. Vet dock att de ligger dåligt till i statistiken.

En av de orsakerna är (enligt mig) just MIA som absolut är ett problemområde vad avser baggage. MIA är notoriskt för att ha baggagehanterare som är flinka med fingrarna, men också ett enormt problem med smuggelgods vilket medfört att det är väldigt strikta kontroller.

För många år sedan kom det fram att tullen är på baggage som även flyttas mellan inrikesflyg. Jag är inte helt säker på att detta fortfarande är aktuellt, men om det är så lär inte baggagehanteringen gå snabbare.

För övrigt undrar jag om det inte var trycksakerna som gjorde TSA intresserade av ditt baggage. Jag köper gärna böcker när jag reser till USA och eftersom jag oftast fick väskan öppnad frågade jag vid ett tillfälle vad det var som triggade larmet (detta var när många flygplatser hade manuell röntgen i anslutning till incheckningen). Säkerhetspersonen sa att det var böckerna (eller snarare trycksvärtan) som maskinerna triggade på och krävde manuell granskning. Efter det har jag packat böcker i en väska utan lås.
 
Toppen