Senaste nytt

Är det en skröna att amerikanska bolag är dåliga?

nota bene

Medlem
Det har varit en hel del klagomål (bl.a. på FT) från folk som flyger AA domestic first mycket vad gäller maten sedan de ändrade om lite i servicekonceptet. Det är ofta någon ganska torr och tråkig sallad med kyckling [normalt stentorr] eller liknande. Det du har nere till vänster ser ju mer ätbart ut...

Har flugit AA domestic en del (både i F och Y), och service är alltid hit&miss med antingen jättetrevlig personal som gärna frågar om man vill ha mer, eller så är de halvsura och gömmer sig. Brukar dock sällan vara något problem om man ringer på klockan, eller passar på att fråga efter något vid ett toabesök.

Har nästintill obefintlig erfarenhet av UA (två Embraer 145-flygningar på 2.45h i år), men fick mycket tillmötesgående service och blev erbjuden dricka ca var 30:e minut (i bägge riktningar med olika crew). Mycket underligt att de inte hade varma drycker på en flight av den längden dock; sades att de inte hade utrustning för att koka saker i galley!
 

goransson

Medlem
Jag har också lite erfarenhet från Domestic First/Business med United och jag tycker faktiskt att det är rätt bra. Ofta trevlig service och - framför allt - mycket bekväma stolar. I mina ögon jämförbart med regional business inom Asien, vilket är mycket bättre än Business inom Europa. Min favorit är dock Turkish Business inom Europa, så länge man får de nya planen med 2+2 och inget spärrat mittsäte. Upplever deras stolar som ännu bättre samtidigt som maten (oftast) är mycket bättre än de amerikanska motsvarigheterna. Servicen är kanske inte alltid 100%-ig, men det kan jag leva med på en kortare flygning.
 
Toppen