Senaste nytt

Är det en skröna att amerikanska bolag är dåliga?

henrik l

Medlem
Amerikanska bolag är faktiskt inte alls så dåliga ombord numera. Det är två saker som gör detta; de har blivit bättre och europeiska bolag har blivit sämre.

Har i princip noll erfarenhet från intra-US, men viss erfarenhet av business intra-Europa. Nu drar vi paralleller till Europeisk business och konstaterar att de är hyfsat likvärdiga (med undantag för hårdvara av jag vad kan utläsa). Men jag kan bara hålla med #Dr. Miles, dom Asiatiska bolagen spelar i en helt annan (högre) liga:)
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog säga att domestic F spöar allt vi har intra-EU om vi bortser från lite 5th freedom linjer.

Edit: Givetvis så länge man undviker mindre regional jets etc då. Dvs jag pratar om de flighter som kör med 2+2 seating i F.
 

Storsteffe

Medlem
Americans F domestic är numera helt överlägset alla "vanliga" som vi har intra EU, både när det gäller hård och mjukvara, detta baserat på 20+ flygningar de senaste 3 åren. United har jag bara en flygning med de senaste åren men den var helt suveränt servicemässigt.
 
Jag har nästan bara åkt Uniteds domestic F, och den är jag inte så imponerad av. Då gillar jag Swiss bättre här i Europa.
Med reservation då för att det var riktigt längesedan jag åkte något annat bolag i USA :)
 

Bryant

Medlem
Flög med AA från Aruba till Miami tidigare idag.

Ingen fördrink och otroligt slapp crew.

Uniteds stolar och service var bättre än AA.

Besättningen var en karikatyr av "jag-hänger-bakom-skynket". Ville man ha något var de något serviceminded.

ImageUploadedByTapatalk1436407230.940543.jpg
ImageUploadedByTapatalk1436407276.337041.jpg
 
Toppen