Är Avis och Budget samma sak i Sverige?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 9 December 2012.

1. Morgan

Morgan Medlem

Avis och Budget verkar ha samma kontor i Sverige och när man söker på bilar får man upp samma kategorier och samma exempelbilmärken.

Är det bara två olika Avis-varumärken, eller finns det någon skillnad? Varumärket "Budget" signalerar ju inte premium...

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Budget ägs av Avis Budget Group, Inc.

Ungefär som att Lufthansa group äger Swiss, Austrian, Brussels, Croatian etc...

3. Morgan

Morgan Medlem

Tack för snabbt svar (och på min andra hyrbilsfråga!)

Men är det någon skillnad då? Avis känns mer "premium" som varumärke, men är det bara hur jag upplever varumärket snarare än vad jag får som kund?

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig hyrt av Budget eller ens kollat på deras bilar. Säger det mesta! ;)
    Men utan att veta så kan jag säga med 99.9% sannolikhet att Budget är just vad det heter.

5. Moco

Moco Medlem

Det är inte separata bilparker, titta t.ex. på deras sidor. Jag har exempelvis hyrt Mercedes på Budget då flera franchisetagare i landet numera sköter Sixt/Avis/Budget under samma tak.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!