Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

ESGP

Medlem
Det är så på Amex Elite också. Korkat då betalningsansvaret enbart ligger på mig som huvudkortsinnehavare.
Extrakortet var ett Platinum till min fru och precis som det skrivs tidigare skulle Amex ta en UC även på mig om jag skaffar ett extrakort till mig själv på mitt Elete. Detta är för mig HELT sjukt och oproffsigt från Amex sida.
 

GOTBound

Medlem
Vet nån hur lång tid det tar att få Radisson Gold? Har stått pending nån vecka nu medan Hilton och PP gick snabbt.

Likadant för mig, Hilton var under 24h (då "uppgraderade" jag ett befintligt konto med Silver tier).
Har du skrivit upp dig för AVIS?
Jag får ingen respons från AVIS. Hertz fungerade inte genom sidan men det löstes med ett mail till Hertz (både för mig och Mrs. GOTBpund, då tog det inte mer är en några timmar innan jag ett mail tillbaka att det nu var uppdaterat till Five Star.
När jag loggar in på portalen där det står vilka program jag signat upp för är dock HERTZ inte grön-bockat...

EK
 

GOTBound

Medlem
Ang. AVIS förmånen i Platinum, jag tolk+ar det som det inte är Prefered + som erhålls, utan "extra förmåner". Hur ser jag när mitt AVIS konto blivit "uppgraderat" till dessa "extra förmåner"

EK
 
Försöker hjälpa en person i min närhet att komma igång med med sitt Plat. När vi försöker skapa ett konto på americanexpress.se så frågar sidan efter en telefonkod. Har googlat men lyckas inte lista ut var man hittar den. Kan det ha varit något som stod i brevet som kom tillsammans med kortet kanske?
 

GOTBound

Medlem
Försöker hjälpa en person i min närhet att komma igång med med sitt Plat. När vi försöker skapa ett konto på americanexpress.se så frågar sidan efter en telefonkod. Har googlat men lyckas inte lista ut var man hittar den. Kan det ha varit något som stod i brevet som kom tillsammans med kortet kanske?

Nu borde jag veta 100% eftersom det var 2 veckor sedan jag ansökte... det jag har för mig är att telefonkoden väljs i samband med att ansökaren fyller in ansökningshandlingarna online.

EK
 
Last edited:
Toppen