Är Amex Platinum rätt val för mig?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av drW, 30 Mars 2016.

1. Det brukar fungera. Jag värvade mig själv från Elite betalkort till Elite kreditkort.
    Fick 18 000 poäng på båda kontona.
    Observera att du får poängen på det nya kortet först efter en viss spend beroende på kort.

2. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant! Kryssade ni i rutan "Redan American Express kortmedlem" när ni ansökte om ert nya kort?
    upload_2019-1-4_16-6-19.png

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, annars ljuger du ju.

Jane Insane och Zniper gillar detta.
  4. MXP

MXP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Det innebär kort och gott att jag får prova och se vad som händer. Vore en väldigt välkomnande bonus till införskaffandet.

5. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är nog en jättebra idé... Hoppas att ni får korten avslutade.

Andreas Ekman, WongHauw, Berglund och 1 annan gillar detta.
  6. CoooC

CoooC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jojo, det är jag med på. Tycker bara det är konstigt att det funkar ibland för vissa. Tänker att samma personer kanske ”missar” att bocka i den där rutan.

7. MXP

MXP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det måste vara någonting jag missar här. Varför skulle mina kort avslutas hos AmEx? Gissningsvis hänvisar du till att jag skulle ljuga utifrån frågan om jag har kort tidigare - vilket jag inte har något intresse i att göra.

Tillägg: Om detta var otydligt i tidigare inlägg ber jag om ursäkt för det.

8. Niclas.J

Niclas.J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes!

CoooC gillar detta.
  9. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen har man väl en viss status också, precis som du påpekar om korten, om man ska vara korrekt. Att sedan flera av oss tycker att man inte har, utan är, en viss status kan väl vara förståeligt eller åtminstone förklarligt av mänskliga och andra skäl. Korrekt är det språkligt dock inte. :) Snart har jag Goldstatus iaf. Om jag sedan är Gold i ngns ögon så kan jag leva med det också.

Mattias Holmén och Brandforce gillar detta.
  10. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och detta skriver vi på ett öppet forum där Amex har ögon på vissa trådar... o_O
    Väck inte björnen! Ta sånna saker i pm eller på träffar så vi inte förlorar grejerna vi har.

JohnJohansson, Sir Lemon och Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!