Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

Sir Lemon

Medlem
Angående förvirring @Sir Lemon så kan det till viss del också bero på att du beskriver dina kreditkort som att du "är" dem. Man "är" normalt - på BC, om inte annat - sett bara sin status i lojalitetsprogram. Så du kan vara ex EBG (EuroBonus Guld) och RRP (Radisson Rewards Platinum) men du har ett Platinum-kort. :)
Är ni släkt du och Agehall? Tack för synpunkter iaf.
 

ESGP

Medlem
En fråga till någon som har Svenskt Platinum, i USA ingår Boingo wi-fi i Platinum kortet. Någon som vet ifalll det ingår i svenska kortet?
BOINGO AMERICAN EXPRESS PREFERRED PLAN
Amex Landing Page - The Boingo American Express Preferred Plan

””
Enjoy complimentary, unlimited Wi-Fi access when you enroll in the Boingo American Express Preferred Plan. Receive Wi-Fi access on up to four devices to more than 1,000,000 hotspots worldwide and pay no Wi-Fi roaming fees. Confirm eligibility, and then access Boingo's Wi-Fi services by creating a Boingo American Express Preferred Plan account. Boingo's network offers hotspots in hundreds of airports, thousands of hotels and other popular locations around town.‡
””
 

Berglund

Medlem
Boingo är en utpräglat amerikansk tjänst, finns ofta på amerikanska flygplatser och exempelcis shopping malls. Kan inte påminna mig om att jag har anslutit till ett enda Boingonätverk i Sverige och därför tror jag inte att det är en förmån som kommer hit.
 

ESGP

Medlem
Boingo är en utpräglat amerikansk tjänst, finns ofta på amerikanska flygplatser och exempelcis shopping malls. Kan inte påminna mig om att jag har anslutit till ett enda Boingonätverk i Sverige och därför tror jag inte att det är en förmån som kommer hit.

Visst är det så, ville mest höra med någon på BC som har Svenskt Platinum, kanske var en perk som inte marknadsfördes brett av just den anledning du lyfter fram :)
 

taxvalp

Medlem
Visst är det så, ville mest höra med någon på BC som har Svenskt Platinum, kanske var en perk som inte marknadsfördes brett av just den anledning du lyfter fram :)

Det finns ju en hel del lokala Platinum-perks som inte gäller alla. Exempelvis Uber i USA, Accor Plus i NZ och jag förmodar att amerikaner inte får 3rd Floor hos Scandic. You win some, you lose some...
 

Kandinsky

Medlem
En fundering: Skaffade amex platinum 1 augusti, väntar fortfarande på fakturering av årsavgiften. Har jag drömt, eller debiteras inte platinumavgiften på månadsbasis? Alldeles oavsett så har det ju gått mer än de tre gratismånaderna...
 
Toppen