Senaste nytt

Är Amex Platinum rätt val för mig?

palmen

Moderator
Vilken standard har AmEx egna lounger? Är det något att ha, så att säga?
De enda jag har varit i är Pontus på Arlanda och Centurion på SFO.
Kan ju säga som så att jag överväger inte ens att gå till en annan lounge över huvud taget på dessa flygplatser. Det kan eventuellt bli ett stopp i guldloungen på Arlanda om jag vill ha en GT eller en större frukost.

Om det hade funnits en i Zurich så hade jag dock varit tvungen att välja mellan Senator vid E-gates eller en Amex-lounge då jag anser att de håller nästan samma klass, de är bra på lite olika saker.
Standard på Amex loungerna i USA varierar dock lite vad jag hört men den i SFO och på LAS ska vara riktigt bra i alla fall (bara hört om LAS men inte testat själv).
 
Vilken standard har AmEx egna lounger? Är det något att ha, så att säga?
Har endast besökt Centurionloungen i Hong Kong, den var väl ok - inget speciellt tycker jag. Föredrar då Swiss lounge i Zurich (gold) samt United och Air Canada på Heathrow som jag tycker är bättre. Centurion inte dålig, men absolut inget fantastiskt. Där är ovan nämnda bättre tycker jag.
 

dave.s

Medlem
Har fått information att Amex slutat med Companion card nu - man får betala fullpris för Sas Premium så ytterligare 1000/år

Tveksamt om jag kommer fortsätta med Platinum nu.
 

adl.sthlm

Medlem
Har fått information att Amex slutat med Companion card nu - man får betala fullpris för Sas Premium så ytterligare 1000/år

Tveksamt om jag kommer fortsätta med Platinum nu.

Vart fick du denna information ifrån? när jag pratade med Amex för 2 veckor sedan så sa dom inget om det utan tvärtom dom tycket att jag skulle ansöka om SAS/Amex kort då det ingår i mitt Platinum kort.
 

MrDollar

Medlem
Tänkte på det här med 3 månader gratis, är det bäst att ansöka om kortet i början av en månad?
Är så nära på att ansöka nu :D
 
Toppen