Ansökte om ett platinum efter att jag fick ett bra erbjudande, tänkte att det kunde vara kul att testa ett år och se om jag märker någon skillnad från gold. Till saken hör att jag har en person i min närhet som är en s.k. politiskt utsatt person och att jag därför var tvungen att fylla i en särskild blankett och skicka till Amex. Blanketten lade jag på brevlådan samma dag som jag gjorde ansökan. Efter några dagar ringer jag Amex Platinum kundservice och frågar hur det går, de säger att ansökan är under handläggning men att jag kommer ha mitt kort inom 14 dagar. Efter 14 dagar ringer jag upp och frågar återigen hur det går. De säger att min ansökan fortfarande är under handläggning och att det sannolikt är p.g.a. blanketten som det drar ut på tiden. Jag frågor om de är säkra på att de har fått blanketten, och att den inte försvunnit i posten och får då svaret att blanketten handläggs vid en särskild avdelning. När jag snällt frågar om de har möjlighet att ringa upp och fråga den avdelningen hur det går så får jag svaret att det inte är möjligt. Efter mycket om och men så säger tjejen på kundservice att jag kommer bli uppringd av nykortsavdelningen inom en timma. Tror ni de ringde? Nej, det gjorde de inte.
Tråkigt att kundservicen inte riktigt verkar motsvara det mina förväntningar när årsavgiften ligger på 6000 kr. Eller vad säger ni andra, är ni nöjda med platinum kundservicen? Vad är egentligen skillnaden mellan green/gold- och platinum-kundservicen?