Senaste nytt

Äntligen dags för CRJ-900 inrikes

Har åkt 3 gånger nu men har egentligen inget att anmärka på. Kabinen avdelad i go och plus. Man delar ut snacks i plus innan servering. Samma sortiment som SAS i servering. Personalen är trevlig. Skulle vara intressant att veta vad kritiken går ut på.
 

011430121

Medlem
Vet faktiskt inte, det framgick ej från mejlet från SAS. Har själv aldrig åkt med just Air Nostrum så jag har ingen uppfattning om dem (plan eller personal).
Åkte i fredags med Air Nostrum inte inrikes utan ARN-HAM i plus, normal plusservice kaffe/te serverades i plastglas, reagerade dock att de i GO inte hade någon möjlighet att få köpa något ur sortimentet, serverades kaffe, te, och en nötpåse. Frågade en av värdinnorna om hur länge de skulle jobba åt SAS, hon svarade att detta var hennes första flygningen åt SAS och hon skulle jobba i 6 dagar i Sverige.
När vi landade i HAM så tackade kapten att vi hade valt att flyga med Air France! Det var nog tre år sedan jag gjorde det, men det var trevlig att de inte hade glömt mig.
image.jpeg
 

Walter

Medlem
Åkte vad som upplevdes som en splitter ny CRJ mmx>arn idag. Cityjet som flög med sasbrandat plan. Personalen lite ovan och de hade en extra besättningsmedlem sittandes på rad 1 med crew manualen i hand. Serveringen var inte så tidseffektiv men trevlig. Finsktalande crew.

Älskar verkligen Crj så allt var underbart bra ända tills vi fick bussgate från vad som nog var nattparkeringen. Bussgate inrikes är ju 25 minuter extra. Klart inte ett alternativ.
 
Toppen