Senaste nytt

Ännu mer handbagage - SAS överväger bagageavgifter

fcx

Medlem
Enligt DN överväger SAS att införa en biljett med enbart handbagage.

Citat ur artikeln:

Det betyder att det fortsatt kommer att vara utan kostnad att ta med sig bagaget i de nuvarande biljettkategorierna SAS go, SAS plus och SAS business.
Det SAS gör är alltså att öppna för ytterligare en lågprisbiljett, där resenärerna får betala bagaget separat.
– Men hur vårt produktutbud kommer att se ut framöver kan jag inte gå in på nu, det är inget vi ändrar på i en handvändning, säger Cathrine Sandegren.

SAS vervger bagageavgifter - DN.SE
 

fcx

Medlem
Nästa citat:

Frågan är: När blir skillnaden mellan bolagen så liten att ordet lågprisflyg förlorar sin betydelse?
 

sembl

Medlem
Det finns inget som heter lågpris bolag längre i min mening. De flesta bolag har lågt pris på biljetter, det handlar mera om vad som ingår i biljetten man köper eller inte. Vill man har en flexibel biljett kan man få detta att få på både Norwegian och Ryan.

Jag tycker att det är bra av SAS då jag misstänker att de flesta som reser dagligen INTE checkar in bagage.BA har haft utanbagagepriser ett bra tag.
 
Om SAS då kan prestera samma priser som KLM, under 2000 kr t&r Europa från Linköping, så gärna för mig. KLM kör ju utan incheckat bagage i sina vanliga Europapriser nu.
 

Kebalibre

Medlem
Jag reser oftast i Go med endast handbagage och skulle absolut inte ha något emot en biljett där jag slipper betala för sånt jag inte utnyttjar.
 
Toppen