Senaste nytt

Ännu ett drama ombord Ryanair

Jag åkte faktiskt ganska mycket med Ryan när jag var lite yngre (och inte förstod bättre).

Vid ett tillfälle i februari eller mars skulle jag och en vän ta en weekend till Dublin. Dock dök det aldrig upp något flygplan på Skavsta. Efter någon timme hävdade man att flyget var inställt då Dublins flygplats var stängd. Jag tyckte att det verkade lite märkligt, så jag Googlade lite. Och den verkade vara öppen. Jag ringde t.o.m. till SAS och frågade om just Dublins flygplats. Jodå, det var förvisso lite snö, men stängd var den inte. Försökte påpeka detta för flygplatspersonalen - utan någon som helst respons. Till slut efter mycket tjats gick de med på att iaf flyga oss till Birmingham, då det gick fler flyg till Dublin därifrån.

Väl på plats i Birmingham så gick det dock inga fler flyg förrän på morgonen efter, men någon hjälp med hotell eller mat var det naturligtvis inte frågan om. De pekade ut genom flygplatsdörrarna och sa att i den riktning finns det lite hotell - var här i morgon bitti så får vi se vad som går att göra.

Till slut kom vi iaf fram, och fick väl spendera en 24h i Dublin innan det var dags att åka hem. Det blev sista resan med Ryanair.
 

Trox

Medlem
Jag hade ställt mig upp och gått av. Polisen hade väl fått arrestera mig om det var så - det hade varit bättre än att sitta där.

Näe, Ryan ska man inte utsätta sig för. Jag misstänker dock att en kund kommer att försöka få mig att flyga Ryan snart. Ni kan ju själva gissa vad mitt svar på det kommer att bli...

Reser man i tjänsten och kan sätta ett pris på varje timme så riskerar resan med Ryan Air att bli väldigt dyr.
 

johhenrik

Medlem
Reser man i tjänsten och kan sätta ett pris på varje timme så riskerar resan med Ryan Air att bli väldigt dyr.

ABsolut, men alla har olika krav iofs. Jag köper aldrig full flex-biljetter. Det är så otroligt sällan jag behövt ändra, så de ggr det händer, då tar jag smällen och betalar. Med tanke på hur många miljoner jag spenderat på flygbiljeter genom åren så har jag samtidigt sparat otroligt mycket. Det kan ju vara lite så med att välja Ryan Air. Om man "har råd" med att landa långt ifrån, att inte få hjälp etc, så kan ju kanske Ryan Air vara ett alternativ för vissa. För statistiskt sett så funkar det ju oftast.

Sen det här med vad en kund kräver... det är inte alltid lätt att argumentera. I slutändan ger man vika för vissa men står på sig för andra. Beror lite på vilken relation man har i affären. :)
 

agehall

Medlem
Sen det här med vad en kund kräver... det är inte alltid lätt att argumentera. I slutändan ger man vika för vissa men står på sig för andra. Beror lite på vilken relation man har i affären. :)

Inte en chans! Jag kommer att påpeka att isåfall kommer de att få två ganska dyra taxiresor (Stockholm-Nyköping lär ju inte bli billigt) samt betala full timtaxa för varje påbörjad timme restid. Då blir den billiga Ryan-biljetten snabbt ganska dyr...
 
Toppen