Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

johhenrik

Medlem
@HON-II

Jag tänkte igen på det du skrev. Jag tycker inte att man ska kunna gå till "fel disk" med ett ärende. Speciellt inte på ett bolags hemmabas. Att det är möjligt är bara ett betyg på de ruttna strukturer och värderingar som måste genomsyra EK. Bottom line är: "Vi har rivit av honom cashen - nu struntar vi i leveransen". "Onödigt att prata med kunden - han har ju redan betalat." osv
Självklart har du rätt. Men som en frekvent BC-läsare/postare, så vet du ju också att det finns bättre och sämre sätt att lösa problem på. Vanlig kundtjänst är ofta inte den bästa. Incheckingspersonalen kan inte göra samma sak som Gate Agent osv. Så hans tips var nog mera av formen: Detta funkar allra bäst enligt min erfarenhet.

Men som sagt, jag håller med dig: Som F-resenär borde de göra allt i sin makt för att hjälpa till, oavsett var man vänder sig. Om inte annat borde de ha en policy till alla att om en F-resenär kommer med problem, slussa dem till X som hjälper till med allt.
 
Vi har haft Air France/KLM, Arlanda Express, British Airways, Emirates, Qatar Airways, Radisson, SAS, Swedavia och en rad andra reseföretag som sponsorer på diverse event, vilket görs för Er som medlemmar, för att Ni förhoppningsvis ska få kul och trevlig, och vilket gör att en kommentar som denna är urtrist att läsa. Vad jag vet har samtliga dessa företag kritiserats friskt i detta forum med praktiskt taget obefintlig moderering.

@Martin Björnström har redan gett en mycket utförlig förklaring till varför den nämnda tråden stängdes, vilket handlar om att tråden inte längre handlar om frekvent resande/premiumresande utan om ett rättsärende. Inget annat. Off topic brukar man normalt kalla det.
Jag har full förståelse att ni bestämmer över forumet, och gillar vi inte det så är det bara att lämna det. Däremot så känns det konstigt att en tråd som berör hur ett flygbolag hanterar förstaklass-resenärer, även när det är ett rättsfall, stängs med motiveringen att den är OT. Här finns en massa trådar om "gissa var jag är", "Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut", "Vilket armbandsur har du", "ta hem teknikprylar från USA för att sälja" osv. Trådar som jag personligen tycker är helt ok och tillför forumet något, men sådana trådar är väl ännu mer OT?

Hela detta inlägget är OT och lite väl gnälligt, men tyvärr lyckades jag inte hålla mig från att trycka på "svara"-knappen (ändå väntade jag i 5 timmar ;)).
 

Jacob

Medlem
Jag har full förståelse att ni bestämmer över forumet, och gillar vi inte det så är det bara att lämna det. Däremot så känns det konstigt att en tråd som berör hur ett flygbolag hanterar förstaklass-resenärer, även när det är ett rättsfall, stängs med motiveringen att den är OT. Här finns en massa trådar om "gissa var jag är", "Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut", "Vilket armbandsur har du", "ta hem teknikprylar från USA för att sälja" osv. Trådar som jag personligen tycker är helt ok och tillför forumet något, men sådana trådar är väl ännu mer OT?

Hela detta inlägget är OT och lite väl gnälligt, men tyvärr lyckades jag inte hålla mig från att trycka på "svara"-knappen (ändå väntade jag i 5 timmar ;)).
Det känns som denna kommentar har dykt upp några gånger nu. Jag är egentligen fel person att svara på detta då jag varken var involverad i fallet (Martin spenderade däremot ordentligt med tid på det för Simons räkning) eller var den som stängde tråden.

Det är givetvis fritt fram att diskutera, tycka och för den delen kritisera olika reseföretag. Kör hårt, vår moderering är minimal. Detta inkluderar förstås även Emirates. Vi har ett stort forum och dessutom finns en betyg- och recensionsdel som är direkt skapad för att kunna skriva om sina upplevelser, såväl positiva som negativa. Sätter ni låga betyg på exempelvis servicen på ett bolag kommer det så klart synas där. Dessa sidor rankas för övrigt rätt högt på Google nuförtiden. I några forum finns även "Det här har ni inte gjort bra"-trådar, bland dessa även SAS som haft en stor banner hos oss under många månader och dessutom sponsrat flera events.

Skillnaden är när detta går över till att bli en rättsfråga, eller handla om ARNs arbetsmetoder. Det är trots allt något annat. Var gränsen går kommer alla här ha åsikter om men detta var i vilket fall aldrig syftet med sidan när den startades och är inte heller idag. Personligen hoppas jag att det finns någon eldsjäl med den rätta kunskapen och erfarenheten inom området som kan starta en webbsida som fokuserar på detta på ett seriöst och konstruktivt sätt, med tips, råd och diskussioner på en bra nivå. Behovet finns tveklöst och kommer säkert inte bli mindre.

Tråden om Norwegian har åtskilliga gånger rapporterats av medlemmar och även varnats i pga diskussioner som varit på god väg att spåra ur. Den består i övrigt mestadels av länkar till kvällspressen om de problem som varit. Det är ingen tvekan om att Norwegian inte skött det där särskilt bra eller vackert, men en tråd med detta upplägg blir i slutändan varken seriös, informativ eller konstruktiv. Att tråden överhuvudtaget överlevt är nog mer en slump då den flera gånger varit nära att stängas.

Helt korrekt att det finns trådar som kanske borde stoppats och stängts för länge sedan. Men så är det och blir det. Ibland stängs trådar kanske lite för tidigt, ibland lite för sent, och ibland ganska optimalt. Det går inte att sätta perfekta regler som täcker allt, var gränsen ska gå i alla olika scenarion. Inte minst skulle agerandet bli otroligt fyrkantigt. Tidvis ligger även vårt fokus på annat och resor/semestrar är andra skäl till att trådar slinker igenom. Jag städade lite i forumet under mellandagarna och såg en rad trådar jag aldrig sett tidigare. En tråd som snabbt besvaras försvinner från de olika översikterna på något dygn efter den startats.

Vårt jobb ligger dels i att hålla forumet en trevlig och vänlig plats, dels hålla sidan på rätt kurs. Det sistnämnda är på sitt sätt kanske det viktigaste då relevant innehåll och relevanta människor/medlemmar är hela grundstenen till vår existens - att folk hittar hit av rätt anledning, hittar det de söker och finner likasinnade att diskutera med.

En enskild OT-tråd påverkar knappast detta, men börjar det bli några stycken är det tillräckligt mycket för att Google rankar upp oss på dessa sökord och folk börjar tro att de verkligen ingår i vårt fokus. Det är vad vi vill undvika. Därefter kan det potentiellt skena iväg och spåra ur ordentligt och i värsta fall leda till att sidan dör. Det har hänt förut. Vad som är den övergripande inriktningen är förstås ett område där även våra ägare har en åsikt.
 
Det känns som denna kommentar har dykt upp några gånger nu. Jag är egentligen fel person att svara på detta då jag varken var involverad i fallet (Martin spenderade däremot ordentligt med tid på det för Simons räkning) eller var den som stängde tråden.

Det är givetvis fritt fram att diskutera, tycka och för den delen kritisera olika reseföretag. Kör hårt, vår moderering är minimal. Detta inkluderar förstås även Emirates. Vi har ett stort forum och dessutom finns en betyg- och recensionsdel som är direkt skapad för att kunna skriva om sina upplevelser, såväl positiva som negativa. Sätter ni låga betyg på exempelvis servicen på ett bolag kommer det så klart synas där. Dessa sidor rankas för övrigt rätt högt på Google nuförtiden. I några forum finns även "Det här har ni inte gjort bra"-trådar, bland dessa även SAS som haft en stor banner hos oss under många månader och dessutom sponsrat flera events.

Skillnaden är när detta går över till att bli en rättsfråga, eller handla om ARNs arbetsmetoder. Det är trots allt något annat. Var gränsen går kommer alla här ha åsikter om men detta var i vilket fall aldrig syftet med sidan när den startades och är inte heller idag. Personligen hoppas jag att det finns någon eldsjäl med den rätta kunskapen och erfarenheten inom området som kan starta en webbsida som fokuserar på detta på ett seriöst och konstruktivt sätt, med tips, råd och diskussioner på en bra nivå. Behovet finns tveklöst och kommer säkert inte bli mindre.

Tråden om Norwegian har åtskilliga gånger rapporterats av medlemmar och även varnats i pga diskussioner som varit på god väg att spåra ur. Den består i övrigt mestadels av länkar till kvällspressen om de problem som varit. Det är ingen tvekan om att Norwegian inte skött det där särskilt bra eller vackert, men en tråd med detta upplägg blir i slutändan varken seriös, informativ eller konstruktiv. Att tråden överhuvudtaget överlevt är nog mer en slump då den flera gånger varit nära att stängas.

Helt korrekt att det finns trådar som kanske borde stoppats och stängts för länge sedan. Men så är det och blir det. Ibland stängs trådar kanske lite för tidigt, ibland lite för sent, och ibland ganska optimalt. Det går inte att sätta perfekta regler som täcker allt, var gränsen ska gå i alla olika scenarion. Inte minst skulle agerandet bli otroligt fyrkantigt. Tidvis ligger även vårt fokus på annat och resor/semestrar är andra skäl till att trådar slinker igenom. Jag städade lite i forumet under mellandagarna och såg en rad trådar jag aldrig sett tidigare. En tråd som snabbt besvaras försvinner från de olika översikterna på något dygn efter den startats.

Vårt jobb ligger dels i att hålla forumet en trevlig och vänlig plats, dels hålla sidan på rätt kurs. Det sistnämnda är på sitt sätt kanske det viktigaste då relevant innehåll och relevanta människor/medlemmar är hela grundstenen till vår existens - att folk hittar hit av rätt anledning, hittar det de söker och finner likasinnade att diskutera med.

En enskild OT-tråd påverkar knappast detta, men börjar det bli några stycken är det tillräckligt mycket för att Google rankar upp oss på dessa sökord och folk börjar tro att de verkligen ingår i vårt fokus. Det är vad vi vill undvika. Därefter kan det potentiellt skena iväg och spåra ur ordentligt och i värsta fall leda till att sidan dör. Det har hänt förut. Vad som är den övergripande inriktningen är förstås ett område där även våra ägare har en åsikt.
Tack för att du svarade. Som jag skrev så är jag medveten att det var gnäll. Problemet är väl att kommentaren kommit ett antal gånger så folk har ju funderat på det. Jag förstår att ni / ägarna vill synas i rätt sammanhang.
 

Direktorn

Medlem
Tycker det känns extra kul med en stor Emirates banner längst upp på min padda när man läser denna tråd:) Tråden lever än. Jag kommer inte att chansa med en Emirates bokning själv. En en bra redaktion bör aldrig låta ägare och annonsörer styra artiklar. Bra av redaktionen, hoppas det fortsätter med högt i tak, just saying.
 

Stefan62

Medlem
Detta riskerar att bli helt OT, men kan inte annat än reagera då jag idag får ett mail från Bonusfeber.se.

Bonusfeber inbjuder till ett forum som ser ut att vara en kopia av BC - det finns säkert inget att göra förutom att höja nivån här, men hur? Gå tillbaka till den stämning som var i forumet 2012...?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det är fan vad folk ska gnälla

Förklara gärna vad du menar, jag hade då varit förbannad om man betalat och förväntar sig få flyga F men det visar sig att man blivit nedgraderad. Det som gör en extra förbannad är att EK gör detta medvetet då man inser att man kanske bara har en gäst i F medans man överbokat Y och på det sättet tjänar bra med pengar att byta till ett plan med 2 kabinlösning.

Att i det här läget ersätta F passageraren är väl solklart för alla seriösa flygbolag, men EK anser sig tydligen spela i en annan liga.. Mycket tragiskt.
 
Förklara gärna vad du menar, jag hade då varit förbannad om man betalat och förväntar sig få flyga F men det visar sig att man blivit nedgraderad. Det som gör en extra förbannad är att EK gör detta medvetet då man inser att man kanske bara har en gäst i F medans man överbokat Y och på det sättet tjänar bra med pengar att byta till ett plan med 2 kabinlösning.

Att i det här läget ersätta F passageraren är väl solklart för alla seriösa flygbolag, men EK anser sig tydligen spela i en annan liga.. Mycket tragiskt.

Det är inte om nedgraderingen jag menar, det hade jag också varit skitförbannad för. Det jag menar är allt gnällande om flygbolagen inflytande här och vem som styr vad.
 
Toppen