Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

flying

Medlem
Skulle ocksa garna valja LH group intercontinentalt oster ut. Tyvarr ar priset for detta svart att motivera for bade arbetsgivare (aven med avtalspriser) och egen privatekonomi.
 

HON-II

Medlem
Kom idag en dag efter Dig med EK157 DXB-ARN-flyget i F. Det var ytterligare en passagerare i F-kabinen. Skulle tro att de gör en rejäl förlust med att köra tre klasser på Stckholm-sträckan. Naturligtvis är hårdvaran mycket bättre i EK F än i C (fr.a. i 777-maskinerna, där C stolarna är riktigt dåliga). Det är mycket skönt att kunna stänga dörrarna till sviten, när man vill ha lugn och ro. Det skapar en riktig kokong-känsla - och det ger en mycket större känsla av ostörd privatsfär än exempelvis F i LH. Sedan är det naturligtvis en stor skillnad på kvalitén på viner och sprit mellan F och C (jag är imponerad av att EK har Henessy Paradis i F), men jag har märkt att EK (i motsats till många andra bolag som har F) sparar in på maten. Föruton kaviaren (som ger en lyxkänsla på de EK flyg, där den serveras) är det i stort sett samma meny i både C och F. Förrätter och huvudrätter är identiska. Det gör att man ser på EK:s F-produkt med blandade känslor, sedan är det den enorma variationen i service i F mellan olika flyg och tider på dygnet (se tidigare inlägg) som drar ned ens entusiasm för EK.

@Jakob K: jag tror att Du gjorde ett misstag, när Du gick till transferdisken i DXB. Det hade varit bättre om Du hade gått direkt till F loungen i exempelvis B-terminalen, varifrån ARN-flygen nästan alltid verkar avgå från. Personalen där är mycket mer tränade på service och vana att hantera F-ärenden. Jag har flugit en herrans massa med LH och LX genom åren och hanterar nästan alltid ombokningar och problemärenden i loungerna (om de har LH eller LX personal) eller via en hotline till Tyskland. Då EK inte har någon vettig hotline utan man blir kopplad till call centers i Bangalore eller liknande platser, tror jag att det är loungerna som gäller, fr.a. i DXB.
 

Agö

Medlem
Representanten för EK sade i gårdagens intervju i Dagens Industri att de har 3-4 pax i F på Stockholmslinjen i snitt per avgång. Det låter högt.
 

Jonas C

Medlem
Tack Emirates för att ni nedgraderar mig på min födelsedag. Jag är arg som ett bi.
Arg som ett bi låter onekligen som ett undetstatement… Förbannad som in i s***** hade nog varit en rättare beskrivning på hur jag hade känt mig i den situationen. Hoppas att det löser sig!
 

johhenrik

Medlem
Representanten för EK sade i gårdagens intervju i Dagens Industri att de har 3-4 pax i F på Stockholmslinjen i snitt per avgång. Det låter högt.
Det har faktiskt varit fullt eller nästan fullt varje gång jag flugit vill jag minnas, så de verkar allt ha ett större underlag än vad jag själv trodde iaf.
 

Jakob K

Medlem
Kom idag en dag efter Dig med EK157 DXB-ARN-flyget i F. Det var ytterligare en passagerare i F-kabinen. Skulle tro att de gör en rejäl förlust med att köra tre klasser på Stckholm-sträckan. Naturligtvis är hårdvaran mycket bättre i EK F än i C (fr.a. i 777-maskinerna, där C stolarna är riktigt dåliga). Det är mycket skönt att kunna stänga dörrarna till sviten, när man vill ha lugn och ro. Det skapar en riktig kokong-känsla - och det ger en mycket större känsla av ostörd privatsfär än exempelvis F i LH. Sedan är det naturligtvis en stor skillnad på kvalitén på viner och sprit mellan F och C (jag är imponerad av att EK har Henessy Paradis i F), men jag har märkt att EK (i motsats till många andra bolag som har F) sparar in på maten. Föruton kaviaren (som ger en lyxkänsla på de EK flyg, där den serveras) är det i stort sett samma meny i både C och F. Förrätter och huvudrätter är identiska. Det gör att man ser på EK:s F-produkt med blandade känslor, sedan är det den enorma variationen i service i F mellan olika flyg och tider på dygnet (se tidigare inlägg) som drar ned ens entusiasm för EK.

@Jakob K: jag tror att Du gjorde ett misstag, när Du gick till transferdisken i DXB. Det hade varit bättre om Du hade gått direkt till F loungen i exempelvis B-terminalen, varifrån ARN-flygen nästan alltid verkar avgå från. Personalen där är mycket mer tränade på service och vana att hantera F-ärenden. Jag har flugit en herrans massa med LH och LX genom åren och hanterar nästan alltid ombokningar och problemärenden i loungerna (om de har LH eller LX personal) eller via en hotline till Tyskland. Då EK inte har någon vettig hotline utan man blir kopplad till call centers i Bangalore eller liknande platser, tror jag att det är loungerna som gäller, fr.a. i DXB.

Hej!

Intressanta betraktelser från dig. Jag håller nog med om det mesta. Flighten gick från A-terminalen i mitt fall.

Det jag mest är besviken på är att jag ska tvingas driva och veva detta ärende. Hos LX/LH hade man själva tagit inititiven som krävs för att göra mig nöjd.
 

Jakob K

Medlem
@HON-II

Jag tänkte igen på det du skrev. Jag tycker inte att man ska kunna gå till "fel disk" med ett ärende. Speciellt inte på ett bolags hemmabas. Att det är möjligt är bara ett betyg på de ruttna strukturer och värderingar som måste genomsyra EK. Bottom line är: "Vi har rivit av honom cashen - nu struntar vi i leveransen". "Onödigt att prata med kunden - han har ju redan betalat." osv
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen