Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

Stefan62

Medlem
@Martin Björnström har redan gett en mycket utförlig förklaring till varför den nämnda tråden stängdes, vilket handlar om att tråden inte längre handlar om frekvent resande/premiumresande utan om ett rättsärende. Inget annat. Off topic brukar man normalt kalla det.

...men visst är det väl fortfarande ok att starta Off Topic-trådar och att lämna OT-inlägg i existerande trådar? (Det sker ju även av redaktionsmedlemmar då och då.)
 

Stefan62

Medlem
Update:

Har landat i DXB och varit på vid transferdisken där "alla problem skulle lösas" enligt all personal som tidigare vidtalats i ärendet.
Det som utspelades var följande, och är något som jag tycker ganska målande beskriver och befäster Emirates status som pajasbolag:

Jakob K kommer gående till transferdisken och noterar att det finns 3 köer, en för Y en för C och en för F. Det jobbar 5 medarbetare som bemannar Y och C. Jag ställer mig längst fram i F-kön (som är tom) och väntar. Det är lång kö för Y och 2 pers i C-kön. C-agenten blir klar med sitt pågående case och jag förbereder mig på att bli framvinkad. Icke. C-kön prioriteras. Ingen av Y-agenterna bryr sig. Jag frågar vänligt om det inte finns någon agent som tar hand om förstaklassresenärer, och får ett nekande svar av C-agenten.

Jag står alltså som revenue F-pax framför näsan på Emirates så kallade kundservice på deras hemmabas och blir - ignorerad. Till slut får jag alltså byta kö för att få hjälp - för självklart kan inte C-agenten plocka från F-kön?!

Väl framme så är det dryga goddag-yxskaftsvar utan kreativa förslag eller konkret hjälp. Istället får jag lapp med en epost-adress dit JAG ska skicka mina krav. Hos Emirates ska alltså revenue F-pax förväntas göra arbetet ÅT den personal som är satt till att hjälpa kunderna "för att det är en annan avdelning internt".

Ridå.

Jag vill alltså härmed varna alla som lockas av Emirates billiga bladguld och glättiga yta. Produkten må se lockande ut, men: Bolaget saknar helt den substans och struktur som krävs för att medarbetarna ska våga ta något som helst ansvar. Lägg istället era pengar på ett bolag med en själ som står upp när det blåser! Mina upplevelser är det sämsta jag har varit med om på interkontinental F.

Jag blir förvånad över hur man hanterar ärende vid ett till det yttre seriöst bolag. Även om man är eco, C eller F passagerar så ska man rimligen behandlas på ett rimligt och acceptabelt sätt. För min del tycker jag inte att det är någon skillnad på revenue eller award-passagerare.

En equipment-change drabbar mest F-passagerare och då kan man ju tycka att det skulle finnas en rutin för hanteringen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Fedup

Medlem
Update:

Har landat i DXB och varit på vid transferdisken där "alla problem skulle lösas" enligt all personal som tidigare vidtalats i ärendet.
Det som utspelades var följande, och är något som jag tycker ganska målande beskriver och befäster Emirates status som pajasbolag:

Jakob K kommer gående till transferdisken och noterar att det finns 3 köer, en för Y en för C och en för F. Det jobbar 5 medarbetare som bemannar Y och C. Jag ställer mig längst fram i F-kön (som är tom) och väntar. Det är lång kö för Y och 2 pers i C-kön. C-agenten blir klar med sitt pågående case och jag förbereder mig på att bli framvinkad. Icke. C-kön prioriteras. Ingen av Y-agenterna bryr sig. Jag frågar vänligt om det inte finns någon agent som tar hand om förstaklassresenärer, och får ett nekande svar av C-agenten.

Jag står alltså som revenue F-pax framför näsan på Emirates så kallade kundservice på deras hemmabas och blir - ignorerad. Till slut får jag alltså byta kö för att få hjälp - för självklart kan inte C-agenten plocka från F-kön?!

Väl framme så är det dryga goddag-yxskaftsvar utan kreativa förslag eller konkret hjälp. Istället får jag lapp med en epost-adress dit JAG ska skicka mina krav. Hos Emirates ska alltså revenue F-pax förväntas göra arbetet ÅT den personal som är satt till att hjälpa kunderna "för att det är en annan avdelning internt".

Ridå.

Jag vill alltså härmed varna alla som lockas av Emirates billiga bladguld och glättiga yta. Produkten må se lockande ut, men: Bolaget saknar helt den substans och struktur som krävs för att medarbetarna ska våga ta något som helst ansvar. Lägg istället era pengar på ett bolag med en själ som står upp när det blåser! Mina upplevelser är det sämsta jag har varit med om på interkontinental F.
Horribelt bolag. Det har ju påvisats gång på gång på BC. Vänner, undvik gulfbolagen i den utsträckning ni kan. När det går fel (och tydligen händer det relativt ofta), så sitter ni i skiten och ingen hjälper er.
 

Jakob K

Medlem
Jaha då var man hemma.

Som lök på laxen så blev jag även downgradad hos Freys Hyrverk på Limostransfern. C-pax får åka simpla std bilar istället för förlängda limos.

Man nedgraderar alltså även ground service trots att det inte finns nåt skäl i världen till detta.
 

Kastrup

Medlem
Jaha då var man hemma.

Som lök på laxen så blev jag även downgradad hos Freys Hyrverk på Limostransfern. C-pax får åka simpla std bilar istället för förlängda limos.

Man nedgraderar alltså även ground service trots att det inte finns nåt skäl i världen till detta.

Det verkar ju vara bransch-standard att dra in allt, inte bara den "trånga sektorn" vid nedgradering, som jag fick erfara i en annan tråd...
 
Jaha då var man hemma.

Som lök på laxen så blev jag även downgradad hos Freys Hyrverk på Limostransfern. C-pax får åka simpla std bilar istället för förlängda limos.

Man nedgraderar alltså även ground service trots att det inte finns nåt skäl i världen till detta.

Hände även mig på min utresa förra året. Eftersom biljetten bokas om och du får sittplats i C är det som en C biljett så då får du bara C service på limon också...

Stod i samma kö med fru och barn på väg hem från KUL, 2014 med downgrade till ARN. Helt ointresserad personal, tog 20 minuter. fick 3200:- efter ett antal mejl till ansvarig i Dubai.
Fick statusmatch till Gold som plåster men bestämde mej på stående fot att aldrig mer lägga min business till detta bolag.
Sitter nu med c:a 3x25000 points, någon som vill ha dessa till någon upgrade eller liknande?
Får man ge bort dessa poäng? Står kanske på hemsidan, men där vägrar jag gå in då jag blir på dåligt humör bara jag ser loggan:)

Om du har så pass mycket poäng så kan du ju nästan flyga en award. Ett annat alternativ är att bränna poängen på fotbollsbiljetter till något av deras lag dom sponsrar, PSG, Arsenal eller Real Madrid som exempel.

Login | Emirates Sweden (inloggning krävs)

Du kan köpa VIP biljetter där det ingår full catering till din sittplats. Priserna varierar beroende på lag och matcher. Dock ligger en VIP biljett på runt 20 000 miles.


Men som sagt OT, vi skall diskutera nedgradering här :)
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Har bokning för nästa vecka. Du har PM ;)

Stod i samma kö med fru och barn på väg hem från KUL, 2014 med downgrade till ARN. Helt ointresserad personal, tog 20 minuter. fick 3200:- efter ett antal mejl till ansvarig i Dubai.
Fick statusmatch till Gold som plåster men bestämde mej på stående fot att aldrig mer lägga min business till detta bolag.
Sitter nu med c:a 3x25000 points, någon som vill ha dessa till någon upgrade eller liknande?
Får man ge bort dessa poäng? Står kanske på hemsidan, men där vägrar jag gå in då jag blir på dåligt humör bara jag ser loggan:)
 

flying

Medlem
For det forsta sa tycker jag det ar riktigt trakigt att @simon_says91 och @Jakob K rakat ut for denna behandlig! (Kanske annu mer trakigt att konsekvenserna ses som off topic pa ett forum for frekventa resenarer)

Jag har personligen rest mycket med Emirates och aldrig rakat ut for nagra equipment changes (och darmed heller inga storrre problem). Har dock oftast utgatt fran London eller Dubai sa det kanske sager lite om Stockholm "the capital of Scandinavia" som forsta klass marknad!?

Med Emirates priser fran Arlanda (atminstone som varit) i first, som kan likstallas med priset for SAS C till destinationer i Asien. Skulle jag varje dag i veckan "riskera" business pa forsta/sista leg jamfort med SAS Plus/Business.
 

Jakob K

Medlem
For det forsta sa tycker jag det ar riktigt trakigt att @simon_says91 och @Jakob K rakat ut for denna behandlig! (Kanske annu mer trakigt att konsekvenserna ses som off topic pa ett forum for frekventa resenarer)

Jag har personligen rest mycket med Emirates och aldrig rakat ut for nagra equipment changes (och darmed heller inga storrre problem). Har dock oftast utgatt fran London eller Dubai sa det kanske sager lite om Stockholm "the capital of Scandinavia" som forsta klass marknad!?

Med Emirates priser fran Arlanda (atminstone som varit) i first, som kan likstallas med priset for SAS C till destinationer i Asien. Skulle jag varje dag i veckan "riskera" business pa forsta/sista leg jamfort med SAS Plus/Business.

Jo visst kan man se det så.

Man kan även välja att se det så att man som företag ska leverera det en kund köpt och betalat för. Om man inte gör det så ska man åtminstone ha råg i ryggen och inte försöka trixa bort ersättningar och förhala osv. Skulle du själv tycka det var helt ok att ligga ute med storleksordningen 10.000 SEK i månader medan du blir handlad som en idiot och medvetet ignorerad osv?

Men vi väljer alla med fötterna. Jag väljer att återgå till LH Group och du väljer att stödja ovanstående.
 
Toppen