Senaste nytt

Ännu en nedgradering från first class till business class!

MrPlow

Medlem
Du får se till att dricka upp all vintage dompa som hämnd! Och när du är klar med det går du på Moëten från C.
 
Ja det var ju bara för eller senare som detta skulle ske igen. Tråkigt att det händer för dig och som tidigare inlägg här påvisar, var beredd på en fight! Försök om du har tiden att bli ombokad via annan väg till Europa och du ska ju självklart ha flyget från den destinationen till Stockholm sen.

Jobbigt :(

Prova i DXB om du kan få bli ombokad till flighten nästa dag, om du kan vara borta en dag till, annars har du inget att hämta, mer än deras påhittade ticketed kilometer i ersättning, som ju ARN ansåg stämde i ett tidigare fall vi inte får prata om här på siten enligt uppmaningen när den tråden stängdes.

Ja man kan ju säga att det var ett smått skämt och ARNs beslut var ju inte ens korrekturläst utan dom blandade ihop en hel del på en A4..... Sen att ett flygbolag bråkar med en premiumresenär om en rimlig ersättning. I mitt fall så bad jag om flera olika ersättningar men tyvärr är Emirates skeva och sätter sig på tvären direkt...

@Jakob K läs lite i denna tråd så kan du se vad vi menar.... Nedgradering från First till Business på Emirates | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor (kanske är läge att öppna igen @Martin Björnström och @Jacob med tanke på att det behöver diskuteras vidare)

Hoppas verkligen inte att du även från downgrade på HKG-DXB!
 
D

Deleted member 4971

Guest
Lider verkligen med dig :( Det är väl lika Emirates slutar med First om dom ska envisas med att byta som dom känner.
 
Øv! Downgrade er aldrig sjovt, har selv prøvet det (ikke med Emirates) og selvom business er fint er det bare ikke det samme.

Jeg håber du får nogle gode flyvninger og en god fødselsdag alligevel :)
 

Jacob

Medlem
Det kan ju bli lite obekvämt om man är kritisk mot ett bolag som sponsrar diverse events.....
Vi har haft Air France/KLM, Arlanda Express, British Airways, Emirates, Qatar Airways, Radisson, SAS, Swedavia och en rad andra reseföretag som sponsorer på diverse event, vilket görs för Er som medlemmar, för att Ni förhoppningsvis ska få kul och trevlig, och vilket gör att en kommentar som denna är urtrist att läsa. Vad jag vet har samtliga dessa företag kritiserats friskt i detta forum med praktiskt taget obefintlig moderering.

@Martin Björnström har redan gett en mycket utförlig förklaring till varför den nämnda tråden stängdes, vilket handlar om att tråden inte längre handlar om frekvent resande/premiumresande utan om ett rättsärende. Inget annat. Off topic brukar man normalt kalla det.
 

Direktorn

Medlem
Har läst diverse trådar här och på annat forum om Emirates. Kontentan om detta bolag verkar vara att det är bra när allt fungerar som avsett men mycket svårt att hantera mot ärenden mot dem om något blir fel. Skulle aldrig boka dyrare biljetter med detta bolag själv. Blir det fel bör det fungera med kompensation utan att behöva juridiken till hjälp tycker jag.
 

AABack2ARN

Medlem
Surt :( Och kanske lite extra jobbigt när det är ett icke-eu bolag från utanför eu... Men kanske löser det sig på något roligt sätt. Hoppas du trots allt får en bra födelsedag
 

Jakob K

Medlem
Update:

Har landat i DXB och varit på vid transferdisken där "alla problem skulle lösas" enligt all personal som tidigare vidtalats i ärendet.
Det som utspelades var följande, och är något som jag tycker ganska målande beskriver och befäster Emirates status som pajasbolag:

Jakob K kommer gående till transferdisken och noterar att det finns 3 köer, en för Y en för C och en för F. Det jobbar 5 medarbetare som bemannar Y och C. Jag ställer mig längst fram i F-kön (som är tom) och väntar. Det är lång kö för Y och 2 pers i C-kön. C-agenten blir klar med sitt pågående case och jag förbereder mig på att bli framvinkad. Icke. C-kön prioriteras. Ingen av Y-agenterna bryr sig. Jag frågar vänligt om det inte finns någon agent som tar hand om förstaklassresenärer, och får ett nekande svar av C-agenten.

Jag står alltså som revenue F-pax framför näsan på Emirates så kallade kundservice på deras hemmabas och blir - ignorerad. Till slut får jag alltså byta kö för att få hjälp - för självklart kan inte C-agenten plocka från F-kön?!

Väl framme så är det dryga goddag-yxskaftsvar utan kreativa förslag eller konkret hjälp. Istället får jag lapp med en epost-adress dit JAG ska skicka mina krav. Hos Emirates ska alltså revenue F-pax förväntas göra arbetet ÅT den personal som är satt till att hjälpa kunderna "för att det är en annan avdelning internt".

Ridå.

Jag vill alltså härmed varna alla som lockas av Emirates billiga bladguld och glättiga yta. Produkten må se lockande ut, men: Bolaget saknar helt den substans och struktur som krävs för att medarbetarna ska våga ta något som helst ansvar. Lägg istället era pengar på ett bolag med en själ som står upp när det blåser! Mina upplevelser är det sämsta jag har varit med om på interkontinental F.
 
Toppen