Ännu en nedgradering från first class till business class!

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Jakob K, 23 Januari 2015.

1. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej mina vänner.

Har just blivit utskriven ett boardingkort i C vid check-in på segment DXB-ARN på min resa i F HKG-DXB-ARN.

Detta pga ship change till 77W 2-class config. Personal på plats ger inga svar utan det vanliga goddag yxskaft trots revenue ticket.

Tack Emirates för att ni nedgraderar mig på min födelsedag. Jag är arg som ett bi.

2. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är här vi behöver "ogilla-knappen". Väldigt trist att det blev så ={ Förhoppningsvis kan du få kompensation i efterhand i alla fall.

Grattis på födelsedagen dock!

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sorgligt. Jag hoppas verkligen EK kommer upp med någon vettig kompensation, men tyvärr tror jag inte det kommer att hända.

Och - Grattis på födelsedagen!

4. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jobbigt :(

Prova i DXB om du kan få bli ombokad till flighten nästa dag, om du kan vara borta en dag till, annars har du inget att hämta, mer än deras påhittade ticketed kilometer i ersättning, som ju ARN ansåg stämde i ett tidigare fall vi inte får prata om här på siten enligt uppmaningen när den tråden stängdes.

segra, Stefan62, Alx och 9 andra gillar detta.
  5. Claes L

Claes L Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sjukt tråkigt!!

Men grattis på födelsedagen och hoppas HKG-DXB blir en härlig flygning!

6. ?

7. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt lougedrake här i HongKong är även nästa maskin 2-class conf. Kan någon bekräfta detta? Kanske man kan få nån kul re-routing i F - men hur ska man då hamna på ARN?

mvh

8. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo jag fick ju samtliga ben i F på hitvägen så jag vet ju att dom kan när allt stämmer. Jag ska försöka duscha slut på vattnet i duschen på A388 eller nåt annat jävelskap...! :D

Najk, Jonas C, SAS404 och 1 annan gillar detta.
  9. Jacob

Jacob Medlem

Jag fick lära mig tidigare i veckan att kabinpersonalen rent praktiskt kan öka vattenransonen, det är en ren inställningsfråga. Så kräv att få tio minuter vatten istället. :cool:

Tockstew, Christian R och FF#1 gillar detta.
  10. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju ett aber att betala för något och sedan inte veta om man får det eller inte......en klen "tröst" är väl att sista benet nog är det bästa benet att bli nedgraderad på......Grattis (på födelsedagen alltså)!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!