Senaste nytt

Ändringar på plats inom Miles & More

MarcusC

Medlem
Ändringar på plats inom Miles & More

Har nog insett det kommer bli tufft kvalificera sig till SEN igen. Har rest en hel swl LH C tidigare, men numer oftast Y eller Z, intjäningen i Z är ju i sak samma som Y iallafall i Europa. För att få C/D klass med högre intjäning är ju LHs priser galet höga numer och känns hel omotiverade att boka. Y klass GOT-DUS 12000kr/ C 15000-17000kr....
 

Ubbe

Medlem
Har nog insett det kommer bli tufft kvalificera sig till SEN igen. Har rest en hel swl LH C tidigare, men numer oftast Y eller Z, intjäningen i Z är ju i sak samma som Y iallafall i Europa. För att få C/D klass med högre intjäning är ju LHs priser galet höga numer och känns hel omotiverade att boka. Y klass GOT-DUS 12000kr/ C 15000-17000kr....
Nej gör man det riskerar man väl ett åtal för trolöshet mot huvudman istället om nu arbetsgivaren betalar resan.
 

Rustscheff

Medlem
Det går inte att boka högre klasser online och fall inte för att det står att business flex ger 200% av poängen och är upgradeable. Denna biljett som kostar 4500 mer än billigaste Z är fortfarande Z och endast uppgraderingsbar med MILES. Inte med e-vouchers. Då måste du upp ytterligare i pris och detta får du bara fram via din vänliga callcenter. Helst i Tyskland. I Kapstaden säger de-du har ju redan en flexibel biljett som kan uppgraderas men vi vet inget om Miles and More...

Dessutom: CONSUMMATUS EST! Nu är Miles and Less fullbordat och alla billiga businessbiljetter över hela Star Alliance tjänar låga miles.
Kontentan blir-flyg F eller inte alls för mig.
 

Ubbe

Medlem
Long story.... Det finns några trådar om detta här inne:
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/552-miles-more-eurobonus.html

"Fördelar" i mina ögon
300% om man reser i F ( Reser man inte i F ingen fördel?)
Uppgraderingsvoucher som SEN/HON
50% medföljerrabatt som SEN/HON Du menar 2 för en
"Billiga" sista minuten bonusresor inom Europa (alla) obs! Höga bränslekostnader och avgifter, men om alternativ är resa till 10 000kr så är det fortfarande ok
Större utbud på bonusplatser
OK!!
 

Dr. Miles

Expert
T.ex. många amerikanska program er fokuserat på att flyga ofta och/eller långt. Dock är det inte så förmånligt att flyga i premiumkabiner, då man inte får någon 200% eller 300% på kabinen. Att man sedan får 100% på alla ekonomibiljetter är bra, så detta är för mig ett klassikt FFP; flyg mycket i distans eller segment.

Det är så att nu har United Mileage Plus blivit bättre när det gäller intjäning av Premiumkabiner. Eller så att Miles&More har blivit sämre så United Mileage Plus ser inte så dålig ut heller.

Dessutom som elitmedlem kan man tjäna elitbonus på JV flygbolags flygningar.
  • Premier Silver members earn a 25% mileage bonus
  • Premier Gold members earn a 50% mileage bonus
  • Premier Platinum members earn a 75% mileage bonus
  • Premier 1K® members earn a 100% mileage bonus

Inom Joint Venture flygbolag

Air Canada
  • Z klass: 125% miles

Austrian
  • P klass: ?
  • Z klass: 150% miles

Brussels Airlines
  • P klass: ?
  • Z klass: 150% miles

Lufthansa
  • P klass: 125% miles
  • Z klass: 150% miles

SWISS
  • P klass: 150% miles
  • Z klass: 175% miles

United
  • P, Z klass: 150% miles


SAS
  • Z klass: 175% miles

United Mileage Plus är även ett bra program om man vill använda sina miles till bonusresor.
 

Senator

Moderator
Det är så att nu har United Mileage Plus blivit bättre när det gäller intjäning av Premiumkabiner. Eller så att Miles&More har blivit sämre så United Mileage Plus ser inte så dålig ut heller.

Dessutom som elitmedlem kan man tjäna elitbonus på JV flygbolags flygningar.
  • Premier Silver members earn a 25% mileage bonus
  • Premier Gold members earn a 50% mileage bonus
  • Premier Platinum members earn a 75% mileage bonus
  • Premier 1K® members earn a 100% mileage bonus

Inom Joint Venture flygbolag
United Mileage Plus är även ett bra program om man vill använda sina miles till bonusresor.

Jag har sneglat lite på MP, har jo varit medlem sedan 1993 :cool:

Det som är svårt för mig är att det inte blir särskilt bra om man reser mycket inom Europa och Swiss. Det att man nu får bonus som premiumkund är bra! Jag hade inte uppfattat att detta gäller JV, men det är jo jättebra. Några SWUs hade jo varit bra :cool:

Jag tänkte nog mer på AA:
https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/earnMiles/travel/airlines/american.jsp
https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/earnMiles/travel/airlines/british.jsp
25% kabinbonus för C eller 50% för F... nja..

Delta... hum..
Earn Miles with Delta Flights | Delta Air Lines
Air France | Delta Airline Partners | Delta Air Lines
KLM Royal Dutch Airlines | Delta Airline Partners | Delta Air Lines

US Airways:
US Airways | Airlines
US Airways | Earn More Miles - Lufthansa
US Airways | Earn More Miles - United Airlines

Så ja, UAMP bättre, men överlags stämmer min hypotes tycker jag... Vi kan elaborera på lördag :cool:
 
Toppen