Ändringar i vintertidtabell 2012 med SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Homer, 16 November 2011.

1. Homer

Homer Medlem

2. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kommer det sig att SAS väljer att inte flyga från ARN till MUC medan man har 4 dagliga flygningar från CPH? Har man kommit överens med Lufthansa att inte flyga denna sträcka eller har det att göra med SAS strategi med så få direktlinjer från ARN som möjligt (allt via CPH)?

3. deltamartin

deltamartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står ju i länken att "Stockholm – Munich 1 Daily service CANCELLED", det innebär väl endast att en av de dagliga avgångarna ställs in?

4. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tolkade det som att de har en daglig flygning idag, och att de kommer att ställa in denna. Kanske tolkade fel. Dock så står det på alla andra hur många flygningar per dag/vecka de har, inte bara hur många de drar in.

5. deltamartin

deltamartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som att du har rätt, nu är jag lika fundersam som dig om varför det är så!

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag kan se har sas endast en egen daglig flight ARN-MUC vilken man alltså lägger ner?! Jag förstår inte helt strategin, Tysklandslinjer borde ha en bra beläggning bland affärsresenärer, samt mycket Lufthansa transfer? Känns nästan som SK "ger" bort revenue/pax till Lufthansa. Visst har man väl code share med Lufthansa men en viss mix hade vart bättre tycker jag?!. Men som sagt förstår inte riktigt SAS linje strategier...

7. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ett led i att förbättra för EuroBonus-medlemmarna. Om man flyger SK tur och retur ARN-MUC via CPH så får man 4 kvalificerande flygningar istället för 2...
    :p

4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!