Senaste nytt

Ändringar i intjäning av BA Tier Points med American Airlines inrikes flyg?

Senator

Moderator
stewigriffin, jag hade det kalaskul på Hilton förra året för ca $125 per natt. Absolut inte nyaste Hilton i världen, med ett stort behov av renovering. Men stranden och havet var magnifikt! I år är det Marriott bredvid som gäller. Då kan vi växla mellan hotellen/stranden.

Själva Willelmstad är ok, men inte superspännande. Dock finns det några trevliga barer och krogar där.

Beror på vad man gillar, men nu behöver jag sol och bad med en och annan utflykt och då blir detta toppen för min del!

Engelska funkar perfekt.
 

henrik l

Medlem
det är riktigt. BA.com har tappat en del i kvalitet och bugg testning senaste halvåret. Redemption motorn eller sidan är också ett lotteri, och har varit så i en månad. Det är inte bra.

Har märkt det, det är ca två veckor sedan jag körde mitt TP-run med CX och det har inte dykt upp några poäng än. Vet att det kan ta uppemot en vecka när jag flugit med AY. Men minns jag inte helt fel fick jag mina mil från AB i juni, efter en vecka. Men nu verkar det som att dom har fått oknytt i trådarna:(
 

KeXx

Medlem
Det som pratas på Curaçao är primärt holländska och papiamento. Detta naturligtvis eftersom man formellt tillhör Nederländerna fortfarande men är ett självstyrande område. Engelska är också väldigt gångbart på ön.
 

Homer

Medlem
Jag delar inte Senators vurm för Curacao :D, 1 gång räckte, Aruba har jag däremot varit till 4ggr och Bonaire 3ggr och skulle gärna åka igen.
 

kristerj

Medlem
Är det någon som har sett hur det har gått med intjäningen av TP på amerikanska inrikesrutter nyligen? Jag åkte Boston-JFK i maj med angiven bokningsklass F/I och fick 40 TP för detta. Tänkte boka GOT-LHR-NYC-LAS och är intresserad av att veta om man verkligen får 210 TP om man bokar via BAs hemsida, eller om det blir 140 TP? Tilläggas kan att jag fick 210 TP i december förra året då med bokningklass angivet som F/F. Är det någon som har erfarenheter från de senaste månaderna? BAs kalkylator verkar inte vara att lita på enligt flera inlägg.
 

Knucket

Medlem
Tror du måste boka via AA för att få 210p, då bokas det i bokningsklass A. Bokas det via BA i bokningsklass I = 140p.
 
Toppen